Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Zdraví aneb My stonáme neradi

Ikona prakticky

Zdraví aneb My stonáme neradi

Ikona inspiraceIkona kratkodobe
Autor: Jana Rýdlová
Anotace: Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.

Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu;

Časový rozsah: 1 týden

Věková skupina: 3 - 6 let
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence:
  1. Předškolní vzdělávání » Činnostní a občanské kompetence » dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých, chová se odpovědně s ohledem na zdravé a bezpečné okolní prostředí (přírodní i společenské)
Očekávaný výstup:

Příspěvek nemá přiřazen žádný očekávaný výstup.

Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Organizace řízení učební činnosti: Skupinová
Organizace prostorová: Školní třída, Exkurze
Klíčová slova: podpora a ochrana zdraví, druhy nemocí, lidská postava

Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.
Očekávané výstupy: Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let


Příspěvek je ukázkou jedné z možných variant plánování tematického celku. V podstatě je plánované téma strukturováno stručně ve formě myšlenkových map, očekávaných výstupů, témat, činností a příležitostí (akcí).

Vzdělávací cíle

Cílem je dětem přiblížit poznatky týkající se ochrany zdraví a blíže je s nimi seznámit. Celé téma je zakončeno praktickými a prožitkovými aktivitami, především společnou návštěvou lékárny. Téma navazuje na IB, který byl zaměřen na poznání vlastního těla.

Očekávané výstupy

Umět popsat své pocity; znát některé druhy nemocí; zvládnout namalovat postavu.

Plán vzdělávací nabídky

Témata pro povídání v ranním kroužku:

  • Jak přemůžeme bacily?
  • Máme rádi ovoce?
  • Jak jsem se cítil při nemoci?
  • Baví mě být v posteli?
  • Jak se léčí nachlazení?
  • Kdo nám pomáhá udržet zdraví?
  • Chtěl bych být lékařem?
  • Co dělají doktoři?
Činnosti a příležitosti
  • prohlížení encyklopedií a knih o zdraví, o lidském těle (děti si je přinášely z domova)
  • témata na hry:
    • U lékaře;
    • V lékárně;
    • Na záchranáře.
  • vaření čaje s citronem
  • konstrukce z papíru (Hrneček s čajem a citronem)
  • konstrukce ze špejlí (Kostra)
  • malování (Když jsem byl nemocný)
  • zpěv a tanec s písněmi P. Nováka (Doktora se nebojíme)
Plánované akce
  • exkurze do lékárny
  • příjezd rychlé záchranné služby před MŠ
  • beseda o zdravotnictví
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 05. 03. 2007
Zobrazeno: 20852krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 1
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
1 uživatel Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
RÝDLOVÁ, Jana. Zdraví aneb My stonáme neradi. Metodický portál: Články [online]. 05. 03. 2007, [cit. 2019-10-22]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/1213/ZDRAVI-ANEB-MY-STONAME-NERADI.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.