V rámci standardizace se na přelomu října a listopadu 2011 uskutečnilo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo identifikovat klíčové kompetence řídících pracovníků školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací dětí a mládeže, nebo pracující s dětmi a mládeží. Zúčastnili jste se? Pak vás jistě zajímá, jak šetření dopadlo.
Dotazníkového šetření k výběru klíčových kompetencí řídících pracovníků se na podzim 2011 zúčastnilo 280 ze 788 oslovených organizací (míra návratnosti činila téměř 36%). Konkrétně bylo mezi respondenty 134 zástupců SVČ a 146 zástupců NNO. 90% respondentů byli řídící pracovníci, přičemž každá organizace byla zastupena vždy jedním respondentem.
Na základě analýzy výsledků bylo z nabídnutých 34 kompetencí identifikováno 20 klíčových (10 měkkých a 10 odborných), jež lze považovat za klíčové kompetence k výkonu vedoucích pracovních pozic organizací poskytujících zájmové a neformální vzdělávání, a to pro každou ze tří následujcícíh řídících pozic organizací poskytujících zájmové a neformální vzdělávání:
Dotazníkové šetření dále také zjišťovalo, které z vybraných kompetencí respondenti vnímají jako klíčové pro další rozvoj v rámci návazných vzdělávacích a dalších personálně rozvojových aktivit. Mezi nejdůležitější lze uvést rozvoj kompetencí v oblasti kooperace, řešení problémů, plánování a organizace práce, řízení lidských zdrojů, komunikace, samostatnosti, počítačové způsobilosti, strategického řízení a vyhledávání a zajištění finančních zdrojů.
Všem respondentům velmi děkujeme za jejich účast!
Více o standardizaci neformálního vzdělávání naleznete zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.