Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Výsledky dotazníkového šetření k výběru klíčových kompetencí řídících pracovníků
Odborný článek

Výsledky dotazníkového šetření k výběru klíčových kompetencí řídících pracovníků

Anotace

V rámci standardizace se na přelomu října a listopadu 2011 uskutečnilo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo identifikovat klíčové kompetence řídících pracovníků školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací dětí  a mládeže, nebo pracující s dětmi a mládeží. Zúčastnili jste se? Pak vás jistě zajímá, jak šetření dopadlo.

Dotazníkového šetření k výběru klíčových kompetencí řídících pracovníků se na podzim 2011 zúčastnilo 280 ze 788 oslovených organizací (míra návratnosti činila téměř 36%). Konkrétně bylo mezi respondenty 134 zástupců SVČ a 146 zástupců NNO. 90% respondentů byli řídící pracovníci, přičemž každá organizace byla zastupena vždy jedním respondentem.

 Na základě analýzy výsledků bylo z nabídnutých 34 kompetencí identifikováno 20 klíčových (10 měkkých a 10 odborných), jež lze považovat za klíčové kompetence k výkonu vedoucích pracovních pozic organizací poskytujících zájmové a neformální vzdělávání, a to pro každou ze tří následujcícíh řídících pozic organizací poskytujících zájmové a neformální vzdělávání:

Dotazníkové šetření dále také zjišťovalo, které z vybraných kompetencí respondenti vnímají jako klíčové pro další rozvoj v rámci návazných vzdělávacích a dalších personálně rozvojových aktivit. Mezi nejdůležitější lze uvést rozvoj kompetencí v oblasti kooperace, řešení problémů, plánování a organizace práce, řízení lidských zdrojů, komunikace, samostatnosti, počítačové způsobilosti, strategického řízení a vyhledávání a zajištění finančních zdrojů.

Všem respondentům velmi děkujeme za jejich účast!

Více o standardizaci neformálního vzdělávání naleznete zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Denisa Urbanová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít reálnou představu o pracovních, platových a jiných podmínkách v oboru a o požadavcích zaměstnavatelů na pracovníky a umět je srovnávat se svými představami a předpoklady;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat svůj odborný potenciál a své profesní cíle;