Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Příklady dobré praxe 3
Odborný článek

Příklady dobré praxe 3

27. 1. 2012 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Mgr. Svatava Šimková

Anotace

Přinášíme již třetí část příkladů dobré praxe z odbornostních setkání Průběžného vzdělávání Klíčů pro život.

Příklady, které jsou zde uvedeny, byly prezentovány na setkáních v Plzni a Oseku v roce 2010.

Ryba z pedigu

Tematická oblast (odbornost):
Košíkářství – pletení z pedigu
Autor: Běla Kavinová
Odbornostní setkání:
Plzeňský a Jihočeský kraj
Místo konání: Plzeň 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a svět práce

Záměrem této činnosti je poskytnout dětem příležitost k uplatnění vlastní fantazie a tvořivosti, seznámit je se zajímavou technikou, s vlastnostmi netradičního materiálu, zajímavým způsobem, formou tvořivého hraní nabídnout inspiraci k účelnému využití volného času. Kompletní metodický materiál je zde.

Projekt Čas

Tematická oblast (odbornost):
Keramika
Autor: Dana Kráčmarová
Odbornostní setkání: Ústecký,
Středočeský a Karlovarský kraj
Místo konání: Osek 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a svět práce

Nabízené téma rozvíjí nejrůznější dovednosti, znalosti a vědomosti a zároveň umožňuje dětem, aby chápaly a uplatňovaly získané poznatky v širších souvislostech. Děti si zopakují určení času, zjistí, co všechno s časem souvisí, ve skupinách vytvoří výtvarný návrh hodin, na základě vlastních tvůrčích schopností vytvoří hodiny pro jednotlivá oddělení školní družiny. Kompletní metodický materiál je zde.

Od semínka k chlebu

Tematická oblast (odbornost):
Environmentální výchova
Autor: Jaroslava Mincbergerová
Odbornostní setkání: Ústecký,
Středočeský a Karlovarský kraj
Místo konání: Osek 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast
Environmentální výchova, Člověk a jeho svět

Děti poznají jednotlivé kroky, jakou cestou projde zrnko obilí, než se z něj upeče chléb. Zároveň se seznámí s různými druhy obilí, jejich pěstování, sklízení a využití v potravinářství. Prakticky si vyzkoušejí mletí mouky, zadělávání těsta a pečení vlastního bochníku chleba. Kompletní metodický materiál je zde.

 

Nás se to netýká

Tématická oblast (odbornost):
Výukové programy
Autor: Zdislav Princ
Odbornostní setkání:
Plzeňského a Jihočeského kraje
Místo konání: Plzeň 2010
Průřezové téma, vzdělávací oblast:
Osobnostní a sociální výchova,
Člověk a společnost

Pořad vznikl v tvůrčí euforii pomoci řešit problém pedagogů základních škol s netečností vztahovou i mezilidskou. V praxi se ukázal být životaschopným, přestože se pokouší napravit velmi složité otázky mezilidských vztahů a ztráty úcty k hodnotám, což je snad nejtěžší úkol s cílem vyplnit mezeru nedostatečné výchovy v rodinách. Kompletní metodický materiál je zde.

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Svatava Šimková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • volit prostředky a způsoby (pomůcky, studijní literaturu, metody a techniky) vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve;