Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Prosincový Workshop k získávání informací pro výběr klíčových kompetencí je za námi
Odborný článek

Prosincový Workshop k získávání informací pro výběr klíčových kompetencí je za námi

30. 12. 2011 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Denisa Urbanová, Pavel Brabenec

Anotace


Třetí Expertní workshop v rámci aktivity KA02 Klíčů pro život se konal ve dnech 08. – 09. 12. 2011 v Praze.
 

 V rámci klíčové aktivity KA02 Standardizace organizací neformálního vzdělávání národního projektu „Klíče pro život“ se uskutečnil již třetí Expertní workshop k získávání informací pro výběr klíčových kompetencí řídících pracovníků organizací poskytujících zájmové a neformální vzdělávání. Celá akce se konala ve dnech 8. – 9. 12. 2011 v Praze v Hotelu Svornost a zúčastnili se jí jak zástupci středisek volného času, tak zástupci neziskových organizací a NIDM.

První den setkání byl zaměřen na identifikování klíčových kompetencí vedoucích pracovníků školských zařízení pro zájmové vzdělávání a nestátních neziskových organizací dětí a mládeže nebo pracujících s dětmi a mládeží. Cílem druhého dne bylo v rámci panelu expertů konzultovat s účastníky návrh postupu při tvorbě metodik hodnocení respektive sebehodnocení organizací cílové skupiny. Byly sestaveny dvě expertní skupiny ze zástupců cílových organizací, které se budou scházet v průběhu ledna a února 2012. Jejich úkolem bude vytvořit modifikovaný CAF a interní audit pro potřeby organizací cilové skupiny.

Model CAF je nástroj řízení kvality, který byl vytvořen specielně pro podmínky organizací veřejného sektoru.  Je výsledkem spolupráce ministrů EU odpovědných za veřejnou správu a od r. 2000, kdy byla přestavena jeho první verze, je Evropským institutem veřejné správy (EIPA) dále rozvíjen. Základem Modelu CAF je sebehodnocení, které pomáhá organizaci jednak identifikovat její silné stránky, jednak získat přehled aktivit vedoucích k trvalému zlepšování výkonnosti organizace. Použití modelu CAF je ve srovnání s ostatními modely poměrně snadné, takže je vhodné zvláště pro organizace, které s řízením kvality začínají.

Stanovené cíle workshopu byly naplněny formou aktivní spolupráce, diskuze a zpětné vazby mezi všemi účastníky. Díky aktivnímu přístupu všech zúčastněných jsme získali cenné podněty, které v současné době zpracováváme. Celé setkání probíhalo v přátelském duchu s vysokým pracovním nasazením všech zúčastněných.
 

Pavel Brabenec a Denisa Urbanová
 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Denisa Urbanová, Pavel Brabenec

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení).
  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky;