Odborný článek: Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll
Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll
Odborný článek

Virtuální hospitace - Hudební výchova: Rock´n´roll

6. 10. 2010 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Ing. Libor Sládek

Anotace

Výuka hudební výchovy kombinuje frontální i skupinovou práci žáků (částečně individuální) a využívá dostupných hudebních pomůcek pro nácvik rock´n´rollu.

 

O vyučovací hodině hudební výchovy můžete diskutovat s vyučujícím této hodiny - Mgr. Ing. Liborem Sládkem a s prof. PaedDr. Jiřím Holubcem, Ph.D., z Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Pokud byste se jich na cokoliv rádi zeptali nebo máte zájem diskutovat o hodině a natáčení s dalšími diváky této virtuální hospitace, zapojte se do on-line diskuze. Ta bude probíhat ve středu 3. 11. 2010 od 16.00 do 18.00 na Metodickém portálu v prostředí diskuzí pro gymnázia.

Do diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé Metodického portálu. Registrovat se můžete zde.

Diskuzní fórum k virtuálním hospitacím naleznete zde.

K této virtuální hospitaci je otevřen pohled v digifoliu. Prohlédnout si jej můžete zde.

Literatura a použité zdroje

[1] – JÁNSKÝ, Petr. Já, písnička 2. 2. vydání. Cheb : Music, 1993. 172 s.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
71.29 kB
PDF
Autoevaluace
pdf
88.87 kB
PDF
Evaluace

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Ing. Libor Sládek

Hodnocení od uživatelů

Pavlína Hublová
6. 10. 2010, 18:00
Moc děkuji, hodina byla nádherná. Zvlášť kapitola 8 - závidím dětem tuto aktivitu. Pozn.: Kapitola 9 - Reflexe je opakováním začátku kapitoly 8. Ale to nic neubírá na vynikající ukázce. Díky.
Zdeňka Švecová
6. 10. 2010, 19:16
Děkujeme za upozornění na chybu v 9. kapitole. Pokusíme se ji co nejdříve odstranit a nahradíme správnou částí záznamu. Z. Švecová (projekt Kurikulum G).
Bc. Karolína Janečková
10. 11. 2011, 09:27
Moc pěkná hodina. Skutečně závidím tak hodné a spolupracující žáky, kteří se v dnešních hodinách hudební výchovy objevují velmi sporadicky - bohužel.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Zařazení do seriálu:

Tento článek je zařazen do seriálu Virtuální hospitace na gymnáziích.
Ostatní články seriálu:

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence komunikativní
  • rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, běžně užívaných gest, zvuků a jiných informačních a komunikačních prostředků, přemýšlí o nich, reaguje na ně a tvořivě je využívá ke svému rozvoji a aktivnímu zapojení se do společenského dění
  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • ověřuje prakticky správnost řešení problémů a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Kooperace a kompetice
  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Kreativita

Mezioborove presahy:

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Specializovaná učebna

Nutné pomůcky:

Interaktivní tabule, dataprojektor, tabule s notovou osnovou, zpěvníky, texty písní Love Me Tender a Rock Around the Clock, hudební nástroje - rytmické, kontrabas, varhánky, kytary, klavír