Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické...

Ikona informativni

Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ II.

Autor: Simona Šedá
Anotace: Seriál článků přináší učitelům další ukázky výukových aktivit, tentokrát na společné téma Znám místo, kde žiji, pomocí kterých lze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost na 1. stupni základní školy. Představované aktivity je s drobnými úpravami možné využít i pro žáky vyšších ročníků.

Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Klíčová slova: gramotnosti, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, digitální gramotnost, PPUČ, výukové aktivity, 1. stupeň ZŠ, náměty do výuky

Čtenářská, matematická i digitální gramotnost jsou mnohdy v našich hlavách automaticky spojovány s jejich doménovými předměty – českým jazykem, matematikou a ICT. Tyto vyučovací předměty opravdu pokládají základy a učí naše žáky první krůčky, bez kterých by se ve škole nemohli pořádně rozběhnout, ale bez ostatních předmětů by zas neobjevili neprobádaná zákoutí a tajemné světy chodeb, sklepů i půd. A už jen skutečnost, že si tuhle vzájemnou spojitost začneme více uvědomovat, že o ní budeme přemýšlet, nebo se třeba bavit na toto téma s kolegy ve sborovně, může gramotnostem a skutečnému světu venku otevřít dveře i do naší vlastní výuky.

Tým garantů pro vzdělávání na 1. stupni základní školy společně s pedagogy pilotních škol projektu Podpora práce učitelů a dalšími učiteli z praxe pro vás připravil seriál článků na společné téma Znám místo, kde žiji. Každá vzdělávací oblast prvního stupně ZŠ v něm má své zastoupení a vy se jejich prostřednictvím můžete nejen nechat inspirovat pro svou vlastní práci s dětmi, ale i zjistit, jak si pouze rámcově navrženou aktivitu učitel z praxe ve spolupráci s naším garantem přetvořil tak, aby co nejvíce vyhovovala nejen jeho žákům a jemu samotnému, ale zohledňovala také jeho vlastní výukový styl, specifika třídy, reálný čas i konkrétní tematický plán.

Budeme velmi rádi, pokud vás zkušenosti vašich kolegů budou inspirovat k tomu, abyste si z nabízených aktivit některou vybrali a sami si je ve výuce vyzkoušeli. A ještě radši budeme, když se s námi o své zkušenosti následně podělíte ať už formou komentářů ke zveřejněným článkům našeho seriálu, nebo rovnou jako autoři vlastních příspěvků.

Protože gramotnosti jsou opravdu téma nás všech.

Další inspiraci naleznete v seriálu článků Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ I.

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ II.

Ostatní články seriálu:

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 10. 01. 2019
Zobrazeno: 2311krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
ŠEDÁ, Simona. Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ II.. Metodický portál: Články [online]. 10. 01. 2019, [cit. 2019-12-12]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/21966/VYUKOVE-AKTIVITY-PRO-ROZVOJ-CTENARSKE-MATEMATICKE-A-DIGITALNI-GRAMOTNOSTI-NA-1-STUPNI-ZS-II.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.