Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail

Ikona prakticky

Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail

Ikona zkusenost
Autor: Jaroslav Mašek
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: První díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie, se zaměřuje na e-mailovou komunikaci.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence: Nejsou přiřazeny žádné klíčové kompetence.
Očekávaný výstup:

Příspěvek nemá přiřazen žádný očekávaný výstup.

Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Klíčová slova: třídní učitel, technologie, e-mail, Office 365, komunikace, Třídní učitel 2.0

Text článku:

Jako třídní učitel především komunikujete – s vašimi žáky, jejich rodiči, učiteli, kteří vaše žáky učí, s učiteli, kteří vaše žáky neučí, s výchovnými poradci, speciálními pedagogy, metodiky prevence, techniky IT, vedením školy a celou řadou dalších lidí.

A k těmto komunikacím potřebuje použít nějaké ty technologie. Dnes se společně podíváme na tu e-mailovou.

 

Žádná komunikace po soukromých e-mailech

Samozřejmě, mí studenti mají svůj školní e-mail (ano, má anonymní podobu, nikoliv jméno.příjmení@škola.cz) pro školní e-mailovou komunikaci zejména s vyučujícími, vedením školy a ostatními lidmi ze školy. A na ten jim píšu ze svého školního e-mailu (tedy žádná komunikace po soukromých e-mailech). 

Když však chci komunikovat se všemi, nemám vytvořený interní mailing list, ale používám k tomu skupinový e-mail na doméně školy (názevtřídy@škola.cz).

 

E-maily přes skupinu

Na naší škole používáme systém Office 365 pro školy, nicméně princip, který zde uvádím, platí i u systému G Suite for Education a s největší pravděpodobností také u Apple Education (nemám vyzkoušeno). 

Skupinový e-mail se v Office 365 generuje automaticky při vytvoření skupiny. Pro svou třídu jsem si tedy nejprve založil skupinu, pojmenoval ji podle názvu oboru a roku nástupu žáků (nikoliv podle ročníku kvůli aktuálnosti v dalších letech) a po založení do ní přidal všechny účty (e-maily) svých žáků.

Tvorba skupiny v Office 365 pro školy

 

Když chci nyní poslat e-mail všem, neposílám ho na jednotlivé e-maily, ale na skupinový e-mail naší třídy. Můj e-mail přijde do skupiny a kopie každému žákovi do jeho doručené pošty. 

Všichni v naší škole mohou psát na tento třídní e-mail, dokonce i lidé mimo školu (tuto volbu nemám v rámci naší třídní skupiny zatím povolenu).

 

Skupiny také pro předměty

Podobně si vytvářím skupiny i pro většinu svých předmětů, abych mohl komunikovat pomocí e-mailu se žáky, které učím.

Zakládání skupin pro jednotlivé třídy a vyučované předměty by v rámci školy mohlo a mělo probíhat automaticky v kompetenci IT správců, kteří by předem, na začátku školního roku, vytvořili všechny skupiny (dle jednotné jmenné konvence) a přiřadili do nich příslušné žáky. To se u nás na škole zatím neděje.

Výhody skupin sahají samozřejmě dál než jen na úroveň e-mailů, ale o tom zase příště.

A jak to máte u vás? Používáte skupiny v rámci svého školního systému a komunikujete se svými žáky pomocí skupinových e-mailů? Napište nám.

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Třídní učitel 2.0.

Ostatní články seriálu:

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 20. 02. 2019
Zobrazeno: 1624krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
MAŠEK, Jaroslav. Třídní učitel 2.0 – díl 1.: e-mail. Metodický portál: Články [online]. 20. 02. 2019, [cit. 2019-03-20]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/21956/TRIDNI-UCITEL-20---DIL-1-E-MAIL.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře RSS komentářů článku
1.Autor: E KocourekVloženo: 23. 02. 2019 19:26

Žádná komunikace po soukromých e-mailech, píše se v článku a připadá mi to zdůrazněné. Hraje to nějakou roli? A mailujete také s rodiči žáků?

2.Autor: Jaroslav MašekVloženo: 27. 02. 2019 10:35

Komunikace přes školní emaily učí žáky mimo jiné firemní či profesní kultuře, kde používání soukromých emailů není akceptováno a často jde proti pravidlům a bezpečnosti dané společnosti. Emailovou komunikaci s rodiči provádím taktéž výhradně přes svůj školní email.

3.Autor: E KocourekVloženo: 28. 02. 2019 18:17

Děkuji za vysvětlení a promiňte nedorozumění. Připadalo mi, že nutíte žáky komunikovat s vámi výhradně ze školních e-mailových účtů, a nešlo mi to dohromady s tím, že s rodiči (odhaduji) komunikujete přes jejich účty mimo-školní. A ono je to kvůli firemní kultuře, vida!

Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.