Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Jak na internet: Jak být vidět na intern...

Ikona prakticky

Jak na internet: Jak být vidět na internetu

Ikona inspirace
Autor: Akademie CZ.NIC
Anotace: Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?
Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence:
  1. Základní vzdělávání » Kompetence komunikativní » využívá získané komunikativní dovednosti k vytváření vztahů potřebných k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními lidmi
  2. Základní vzdělávání » Kompetence komunikativní » využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem
Očekávaný výstup:
  1. základní vzdělávání » Informační a komunikační technologie » 2. stupeň » Informační a komunikační technologie » Zpracování a využití informací » používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
Mezioborové přesahy a vazby:
  1. Základní vzdělávání -> Výchova k občanství
Průřezová témata:
  1. Základní vzdělávání » Osobnostní a sociální výchova » Mezilidské vztahy
Klíčová slova: internet, jak na internet, digitální stopa

Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?

Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.

Webové stránky: základem je dobrá doména

Základním úspěchem pro to, abyste na Internetu byli vidět, jsou webové stránky. Ať již se rozhodnete pro design laděný do modra nebo do zelena, základem úspěchu je dobrá doména.

Taková, která se uživatelům bude dobře pamatovat, nebude moc dlouhá (např. zkuste si zapamatovat a přepsat jednu z nejdelších českých domén prvni-nejdelsi-domena-v-ceske-republice-ktera-ma-prave-63-znaku.cz) a zároveň bude v ideálním případě odpovídat tomu, co je na ní umístěno.

Jak přilákat zákazníky?

Své stránky již máte. Jak na ně ale přilákat návštěvníky? Pokud někdo nezadá adresu přímo do prohlížeče, s největší pravděpodobností na vaše stránky přijde z vyhledávače seznam.cz nebo google.com.

Algoritmus, pomocí kterého vyhledávače výsledky řadí, je tajný snad ještě více, než recept na Coca-Colu či složení Becherovky. Přesto je možné vysledovat, co pozitivně ovlivňuje postavení stránek při vyhledávání. Vedle dobře zvoleného názvu domény, jejíž název odpovídá klíčovému slovu, má na umístění na předních příčkách vliv např. to, jak často informace na svém webu aktualizujete, jak kvalitní na něm máte texty či jaké a kolik odkazů na vaše stránky vede. Technikám pro vylepšování pozice ve výsledcích vyhledávání se říká SEO (Search Engine Optimization).

Placená reklama

Pokud se nechcete spoléhat jen na SEO, můžete si zaplatit reklamu na základě zadaných klíčových slov. Všem, kteří budou na daném vyhledávači hledat výraz „boty“, se pak zobrazí stránky, které nabízí obuv a které za svou reklamu zaplatily. Tyto odkazy jsou však ve výsledcích vyhledávání vizuálně odlišeny a každý tak ví, že se jedná o reklamu. Je zde tak nižší pravděpodobnost, že na tento odkaz klikne raději, než na první neplacený výsledek hledání. Další možností propagace na Internetu je bannerová reklama či PR články. Těmto formám propagace jsme věnovali již jeden z našich předchozích dílů.

Sociální sítě

Přilákat návštěvníky na své stránky můžete i pomocí sociálních sítí jako je Facebook, Google+ či Twitter nebo Instagram. Na těchto sítích můžete publikovat např. informace o nových výrobcích, slevách nebo odkazy na zajímavé články na vašem webu. Přivést nové návštěvníky pak mohou i tzv. virální videa, která se spontánně šíří Internetem.

Pokud se rozhlížíte po novém zaměstnání, určitě neprohloupíte, pokud budete vidět na sítí LinkedIn. Na této sociální totiž často loví personalisté své zaměstnance či se přesvědčují o tom, kde všude jste pracovali.

Blog

K tomu, abyste byli na Internetu vidět, vám může dobře pomoci i blog. Zatímco dříve jste museli o svých kvalitách přesvědčit nakladatele, dnes můžete začít publikovat během okamžiku. O vašem úspěchu pak nerozhoduje nakladatel, ale sami uživatelé. A pokud váš blog bude číst dostatek lidí, můžete pomocí něho lépe prodávat zboží z e-shopu nebo služby poradny pro zdravou výživu. Technikům i kuchařkám může zviditelnění prostřednictvím blogu pomoci i k novému zaměstnání.

Dobrá rada na závěr

Ať již se rozhodnete na Internetu zviditelnit jakkoliv, nezapomínejte na to, že základem libovolné webové stránky je zajímavý a pravidelně aktualizovaný obsah. Odborníci na zviditelnění na Internetu se dnes drží hesla: „Obsah je král!“. Držte se jej i vy. Více než rok aktualizované stránky nebo web s pravopisnými chybami vás sice mohou zviditelnit, ale asi ne tak, jak byste si představovali. U e-shopu je pak základem kvalitní zboží za dobré ceny. Pokud nic z toho nenabízíte, peníze za zviditelnění na Internetu jsou jen vyhozenou investicí a vašim stránkám nepomůže ani svěcená voda.

Tento multimediální soubor je umístěn v modulu AudioVideo na Metodickém portálu RVP.CZ pod licencí CC-BY-NC-ND

Text je dostupný také na www.jaknainternet.cz.
V případě nápadů či komentářů pište prosím na e-mail akademie@nic.cz.
Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Jak na internet.

Ostatní články seriálu:

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitodt48 kBPracovní list
Odstranitpdf103 kBČlánek pro učitele k tisku
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 04. 05. 2016
Zobrazeno: 4338krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
CZ.NIC, Akademie. Jak na internet: Jak být vidět na internetu. Metodický portál: Články [online]. 04. 05. 2016, [cit. 2019-11-13]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/20835/JAK-NA-INTERNET-JAK-BYT-VIDET-NA-INTERNETU.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.