Odborný článek

TIO a reklama

7. 8. 2020 Předškolní vzdělávání
Autor
Jitka Severinová
Spoluautor
Mgr. Stanislava Korcová

Anotace

Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
 

Příběh obsahuje témata, která rozvíjejí digitální gramotnost dětí v těchto oblastech: každodenní život s technologiemi, osobní bezpečí a bezpečnost v digitálním prostředí, správa digitální identity a etika v digitálním prostředí. Příspěvek nabízí učitelům i dětem náměty k různorodým činnostem.

Hlavní myšlenku vystihuje tato hravá, shrnující i poučná báseň:

AŽ SE Z TOHO TOČÍ HLAVA,
VŠE ÚTOČÍ ZLEVA, ZPRAVA.
PLNO REKLAM, RŮZNÝCH ZPRÁV,
CO MÁM KOUPIT, Z ČEHO BUDU ZDRÁV.
V POČÍTAČI, V LETÁKU,
VŠUDE PLNO CHYTÁKŮ.

JINÝ MODEL, SKVĚLÉ CENY,
CO JE STARÝ, NENÍ CENNÝ.
VYMĚŇ SI TO ZA NOVÉ,
NEJLÍP CELÉ PLASTOVÉ.
NEMUSÍŠ TY CHYTRÁKU,
ANI VYJÍT Z BARÁKU.

TAKOVÝ SVĚT CHCEME LIDI?
NEVNÍMÁME, ŽE NÁS ŠIDÍ?
VŽDYŤ I TIO VÍ TO PŘECI.
DŮLEŽITÉ NEJSOU VĚCI,
ALE LIDI KOLEM NÁS,
KTEŘÍ NA NÁS MAJÍ ČAS.

Kompletní verzi 7. dílu naleznete v příloze.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
508.79 kB
PDF
7 TIO a reklama
pdf
9.34 MB
PDF
7 TIO a reklama – doplňkový materiál

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jitka Severinová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Téma článku:

Digitální gramotnost