TIO a reklama
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
![]() |
Příběh obsahuje témata, která rozvíjejí digitální gramotnost dětí v těchto oblastech: každodenní život s technologiemi, osobní bezpečí a bezpečnost v digitálním prostředí, správa digitální identity a etika v digitálním prostředí. Příspěvek nabízí učitelům i dětem náměty k různorodým činnostem.
Hlavní myšlenku vystihuje tato hravá, shrnující i poučná báseň:
AŽ SE Z TOHO TOČÍ HLAVA,
VŠE ÚTOČÍ ZLEVA, ZPRAVA.
PLNO REKLAM, RŮZNÝCH ZPRÁV,
CO MÁM KOUPIT, Z ČEHO BUDU ZDRÁV.
V POČÍTAČI, V LETÁKU,
VŠUDE PLNO CHYTÁKŮ.
JINÝ MODEL, SKVĚLÉ CENY,
CO JE STARÝ, NENÍ CENNÝ.
VYMĚŇ SI TO ZA NOVÉ,
NEJLÍP CELÉ PLASTOVÉ.
NEMUSÍŠ TY CHYTRÁKU,
ANI VYJÍT Z BARÁKU.
TAKOVÝ SVĚT CHCEME LIDI?
NEVNÍMÁME, ŽE NÁS ŠIDÍ?
VŽDYŤ I TIO VÍ TO PŘECI.
DŮLEŽITÉ NEJSOU VĚCI,
ALE LIDI KOLEM NÁS,
KTEŘÍ NA NÁS MAJÍ ČAS.
Kompletní verzi 7. dílu naleznete v příloze.
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 521 kB | 7 TIO a reklama | |
![]() | 9796 kB | 7 TIO a reklama – doplňkový materiál |