Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Projekt Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti
Odborný článek

Projekt Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti

15. 1. 2015 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Klára Chlpíková

Anotace

Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti jako téma projektu podporovaného MŠMT. Projekt Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti je součástí programu na podporu nestátních neziskových organizací podporovaného MŠMT. V jeho rámci byla vydána publikace pro rozvoj čtenářství na základních školách. Ta byla rozeslána do škol v celé republice. Na téma nové metody práce v hodinách čtení a čtenářské gramotnosti bylo proškoleno třináct pedagogů z Jihočeského kraje.

Rozvoj čtenářské gramotnosti je základním pilířem pro úspěšné zvládnutí studia v dalších předmětech, proto se základní škola Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře zapojila do výzvy pro neziskové organizace, kterou v minulém roce vydalo MŠMT.

Cílovou skupinou se stali pedagogové ze základních škol vyučující český jazyk. Během trvání projektu byla vydána metodická příručka Rozvíjíme čtenářskou gramotnost na základní škole. Ta obsahuje teoretické shrnutí současných inovativních metod ve výuce a sady pracovních listů pro žáky od 3. do 9. třídy. Publikace byla rozeslána do všech krajů ČR.  Je dostupná ke stažení na stránkách projektu nebo přes Metodický portál RVP.CZ (v příloze tohoto článku).

V září a listopadu 2014 bylo na téma čtenářská gramotnost proškoleno 13 učitelů z Jihočeského kraje. Pedagogové nahlédli do výuky, prakticky si vyzkoušeli tvorbu edukačních podpor a seznámili se nejen s novými vzdělávacími metodami, ale i s množstvím současných knižních titulů pro děti a mládež. Na webových stránkách projektu jsou volně ke stažení veškeré materiály a výstupy vzniklé v rámci projektu.

Smyslem projektu Efektivní zvyšování čtenářské gramotnosti bylo rozšíření povědomí učitelů o možnostech využití moderních způsobů výuky a podpora v podobě materiálů umožňujících začlenění nových edukačních principů do běžných hodin. 

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
2.6 MB
PDF
Metodická příručka

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Klára Chlpíková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Vazby na materiály do výuky: