Projektové dny ve škole můžeme doporučit
Naše základní škola (ZŠ Most, Zlatnická 186) se nachází v jedné z vyloučených lokalit v severních Čechách. Žáci, kteří školu navštěvují, jsou většinou ze sociálně znevýhodněného prostředí romského etnika.
Prostředí, ze kterého pocházejí a ve kterém vyrůstají, není pro děti zrovna dvakrát motivující a škola je pro většinu z nich příjemným setkáním kamarádů, učitelů a vychovatelek.
V letošním roce jsme se s kolegyněmi druhých a třetích tříd rozhodli obohatit žákům vyučování projektovými dny, které pořádáme každý měsíc a vztahujeme je k aktuálním tématům. Ten poslední pod názvem Masopustní rej masek se žákům velmi líbil.
Cílem těchto projektů je především učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít společně a také žít s ostatními, učit se být. Projektové vyučování nám umožňuje organické spojení předmětů v kognitivní a činnostní oblasti. Žáci tak netradiční metodou vyučování získávají nové informace, které pak mohou využívat v běžném životě. Rozvíjí tak své dovednosti, schopnosti a postoje. Vztah žáka a učitele se upevňuje, získávají k sobě tolik potřebnou důvěru, která usnadní další práci ve výchovně-vzdělávacím procesu.
Jako každá škola tohoto typu, má i naše škola problémy s docházkou žáků. Projektové vyučování však žáky do školy přivádí, možná si říkají „co kdyby mi něco uteklo“. Docházka našich žáků se zlepšila a do školy se těší. Pořád se zde něco děje a ani nevnímají, že se vlastně učí celý den a že vědomosti takto získané jim zůstávají. Nyní se všichni připravujeme na vítání jara.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.