Před zahájením reflexe je nutné ukončit debatu jasným signálem. Poté se ptejte spíše na pocity, které žáci během diskuse zažívali. Který způsob argumentace Vám (ne)vyhovuje? Co považujete v diskusi za nepřípustné? Zdálo se Vám, že někdo porušil pravidla správné diskuse? Jak?
Teprve postupně se můžete vrátit k původnímu tématu diskuse a směřovat žáky k pochopení, že migrační pohyby obyvatel jsou:
Pokud to učitel uzná za vhodné, může téma diskuse upravit pro české prostředí, např. ČR by měla otevřít hranice. Aktivita může posloužit jako obecný úvod k užšímu tématu Ukrajinci v ČR, ale lze ji například zařadit i do kontextu uprchlictví.
Motto: Evropské země mají povinnost přijímat politické uprchlíky a málokdy dělají něco navíc. Vyplatí se přijímat množství migrantů směřujících do bohatých evropských států (včetně ČR), když si tu jednoduše přejí pracovat, bez ohledu na to, zda hledají politický azyl či nikoliv. |
|
PRO:
|
PROTI:
|
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.