Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke...

Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke klíčovým kompetencím občanským, sociálním a personálním

Článek se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Materiál s pracovními listy je vhodný jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.

Proč číst dál?

S rostoucím množstvím informací nelze stále nafukovat obsah výuky jednotlivých předmětů. Nelze také pouze zaměňovat stará témata jinými. Proto nový školský zákon přinesl kromě jiného jednu zásadní změnu ve školském systému - přechod od osnov k rámcovým vzdělávacím programům.

Stačí encyklopedie?

Učíme se proto, abychom v osobním životě i ve sféře profesní zvládali nejrůznější situace. Člověk nevystačí s encyklopedickými poznatky. Potřebuje získat dovednosti, které mu umožní analyzovat situaci, zhodnotit své znalosti, dovednosti, schopnosti, najít možné varianty řešení, stanovit jejich klady a zápory, vybrat ty vhodné, být za své rozhodnutí schopný nést odpovědnost, respektovat individuální rozdíly, kulturní a náboženské odlišnosti, práva, dodržovat povinnosti, nebát se poradit, umět spolupracovat apod.

V současné době škola směřuje k tomu, aby žáky vybavila klíčovými kompetencemi, které jim v tom pomohou.

Inspirace

Níže uvedený materiál se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Pracovní listy jsou vhodné jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů.

Úvodní pracovní listy jsou určeny pro učitele. Příklad konkrétní aktivity je zpracovaný pro přímé využití se žáky. Text je k dispozici v jazyce českém, anglickém a německém. Materiál při reálném použití by měl být přizpůsoben individuálním potřebám účastníků: učitelů a žáků.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf168 kBPracovní list
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek