Americká mezioborová pracovní skupina zabývající se vyhodnocováním statistik zaměřených na rodiny a děti vydala zprávu „Děti v Americe: Národní klíčové indikátory kvality života, 2009." Tato zpráva navazuje na sérii výročních zpráv, které se zaměřovaly na podmínky ovlivňující život dítěte v USA. Národní centrum pro statistiku ve vzdělávání, jež je součástí Pedagogického institutu amerického ministerstva školství, přispělo spolu s dalšími jednadvaceti federálními úřady k jejímu vydání a propagaci.
Podle této zprávy je úroveň v matematice žáků čtvrtých a osmých tříd kontinuálně stále na stejné výši a úroveň čtenářství se mezi lety 2005 a 2007 dokonce zlepšila. Ne všechna hodnocení však byla takto pozitivní. Například podíl dětí ve věku od tří do pěti let, jimž každý den v týdnu někdo z rodiny předčítá, se zmenšil z 60 % v roce 2005 na 55 % v roce 2007. Je to sice stále víc než 53% podíl v roce 1993, avšak v uplynulých letech tento poměr kolísal.
Výroční zpráva obsahuje data zpracovaná na třech demografických pozadích a 40 vybraných indikátorů popisujících dětskou populaci. Dětskou kvalitu života zobrazuje v oblasti rodiny a sociálního prostředí, z hlediska ekonomických faktorů, zdravotní péče, životního prostředí a bezpečnosti, chování a vzdělávání. Letošní zpráva obsahuje navíc samostatnou část o dětech se speciálními zdravotními potřebami. Celou zprávu je možno nalézt na childstats.gov.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.