Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Standardy žákova výkonu v Austrálii
Odborný článek

Standardy žákova výkonu v Austrálii

25. 5. 2009 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

National Curriculum Board se rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii.

V Austrálii se rozhodli řešit problematiku hodnocení žákova pokroku stanovením standardu žákova výkonu, se kterým bude žákův konkrétní výkon porovnáván. Tento benchmarking by měl usnadnit a sjednotit práci učitelů, zároveň by tím rodiče dostali poměrně přesnou informaci, jaké znalosti a dovednosti jejich dítě má a jaké by mít mělo. Dosud byla hodnocení jednotlivých žáků ovlivněna konkrétním učitelem, školou, regionem a neměla stejnou váhu všude. National Curriculum Board se proto rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii. Žáci budou hodnoceni stupni A-D, samozřejmě se nezapomíná ani na individuální přístup pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Důležité je, že díky každoročnímu porovnávání se standardem bude možné žákův pokrok měřit, nejen jeho výkon vyjadřovat sumativně. Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.