Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Tlak národních testů nepomáhá dětem se učit (Austrálie)
Odborný článek

Tlak národních testů nepomáhá dětem se učit (Austrálie)

19. 5. 2009 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Queenslandská unie učitelů tvrdí, že tlak na žáky, aby uspěli v národním testování, jim neusnadňuje učení.

 

Queenslandská unie učitelů tvrdí, že tlak na žáky, aby uspěli v národním testování, jim neusnadňuje učení. Na Pioneer Valley High School strávili skoro pět hodin týdně po dobu deseti týdnů přípravou na Národní hodnotící program pro čtenářskou a matematickou gramotnost (NAPLAN), protože loni výsledky pouhých devíti neúspěšných studentů dokázaly srazit výsledky celé školy pod národní průměr. A podruhé se tomu škola snažila vyhnout intenzivní přípravou. Podle unie je však výuka kvůli testům místo pro učení samé špatným krokem. Unie navrhuje vládě, aby nekladla na školy nároky, co se týče úspěšnosti ve zmíněných testech, ale aby programy pro rozvoj čtenářské a matematické dovednosti podporovala školy a studenty, kteří v nich selhávají. Tím budou peníze daleko lépe vynaložené než při honbě za pozicemi v tabulkách, tvrdí zástupkyně unie. Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.