Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Tlak národních testů nepomáhá dětem se učit...

Tlak národních testů nepomáhá dětem se učit (Austrálie)

Informativní příspěvek
Autor Lucie Procházková
Queenslandská unie učitelů tvrdí, že tlak na žáky, aby uspěli v národním testování, jim neusnadňuje učení.

 

Queenslandská unie učitelů tvrdí, že tlak na žáky, aby uspěli v národním testování, jim neusnadňuje učení. Na Pioneer Valley High School strávili skoro pět hodin týdně po dobu deseti týdnů přípravou na Národní hodnotící program pro čtenářskou a matematickou gramotnost (NAPLAN), protože loni výsledky pouhých devíti neúspěšných studentů dokázaly srazit výsledky celé školy pod národní průměr. A podruhé se tomu škola snažila vyhnout intenzivní přípravou. Podle unie je však výuka kvůli testům místo pro učení samé špatným krokem. Unie navrhuje vládě, aby nekladla na školy nároky, co se týče úspěšnosti ve zmíněných testech, ale aby programy pro rozvoj čtenářské a matematické dovednosti podporovala školy a studenty, kteří v nich selhávají. Tím budou peníze daleko lépe vynaložené než při honbě za pozicemi v tabulkách, tvrdí zástupkyně unie. Více zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek