Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > O geografickém vzdělávání, o geografickém...

O geografickém vzdělávání, o geografickém vzdělávacím obsahu a o geografii místa v geografickém vzdělávání

Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problematika geografického vzdělávání a geografie místa ve vzdělávání.

Geografické vzdělávání v České republice má svou nezastupitelnou pozici jak v primárním vzdělávání (základní škola), tak i ve středních a vysokých školách. Autor článku poukazuje na využití Shulmanovy koncepce pedagogického obsahu v geografickém vzdělávání, ale také na „růst geografického obsahu" s intelektuálním vývojem žáků/studentů (spirálové nebo také vývojové kurikulum). Dále seznamuje čtenáře s konkrétními obsahy a jejich spirálovou podobou (demografická revoluce) či s postupy a s formami (třídění kartiček). Upozorňuje na geografické aktivity či formy, jež některá geografická pracoviště používají pro své studenty, budoucí učitele geografie, nebo i nabízejí školám pro výuku geografie v terénu.

V příspěvku se autor spíše v náznacích věnuje koncepci místa, která je jednou ze základních témat v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání (1994) nebo v amerických geografických standardech (1994). Toto téma dominuje i v kurikulech na Britských ostrovech. Autor ukazuje možnost, jak chápat význam místa na rozdíl od místního regionu či místa jako pouhé polohy či umístění.

O britském kurikulu viz více na www.rvp.cz/clanek/711/853.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek