Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?
Odborný článek

Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?

29. 11. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe než jejich vrstevníci v 70. letech.

Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe (v hodinách jsou stále aktivnější a daleko více se soustředí) než jejich vrstevníci v 70. letech. Hlavním důvodem tohoto zlepšení je kvalitnější a efektivnější práce učitelů spojená s neustálým povzbuzováním dětí, tedy přístup, který je na britských školách prosazován zhruba od poloviny 80. let. Výzkum provádělo na 70 školních psychologů ve 141 třídách a zjistili, že příčinou zlepšeného chování žáků v hodinách nebyl jejich menší počet nebo více asistentů, ale učitel a jeho neustálá a neutuchající verbální komunikace s žákem. Metoda studie spočívala v tom, že se poměřovaly počty dětí, které reagovaly na učitelovy pokyny, a těch, které na ně naopak nereagovaly. Přestože celkový trend ukazuje na zlepšené chování žáků, v dílčích případech se objevuje čím dál extrémnější chování žáků. I když byly identifikovány hlavní činitelé ovlivňující chování (kvalitní učení, jasná a pevná pravidla, vzájemný respekt a podpora od rodičů), varovali experti před tím, aby zaměření na tyto ukazatele nevedlo k příliš zjednodušujícím řešením. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.