Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Přispívají počítačové hry v hodinách k lepším výsledkům z matematiky?
Odborný článek

Přispívají počítačové hry v hodinách k lepším výsledkům z matematiky?

14. 11. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

Na základě dosavadních výsledků experimentu probíhajícím na 32 skotských školách se zdá, že ano.


Zdá se, že ano. Jedenáctiletí žáci 32 skotských škol začínají každý den hrou Brain Training dr. Kawashima. Tato hra obsahuje mj. jednoduché matematické příklady na sčítání, násobilku, různé doplňovačky nebo sudoku. Hraje se na přenosné herní konzole se dvěma obrazovkami, z nichž jedna je dotyková a některé výsledky se na ni zapisují nebo kreslí. Po devíti týdnech se porovnal pokrok žáků, kteří se zapojili do tohoto „experimentu", s výsledky žáků v kontrolní skupině, kde výuka probíhala klasickým způsobem, přičemž v první byly zaznamenány o 50 % lepší výsledky v matematice než ve skupině kontrolní. A situace se nezlepšila jen v matematice. Učitelé zaznamenali také zlepšení chování, větší motivaci k učivu, zlepšila se docházka a žáci dokonce lépe píší. Dodávají, že úspěch ale nestojí jen na počítačové hře, kvalitní práce pedagogů je nezbytnou podmínkou jakéhokoli zlepšení. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.