Anotace: | V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS tento materiál věnující se problematice komunikace. Komunikací rozumíme přenos informací (z latinského informare – utvářet mínění) mezi autorem projevu a adresátem. Součástí tohoto textu je definice a dobré zásady komunikace. Zajímavostí celého textu je jeho struktura. Teoretické postřehy se zde střídají s aktivitami, které mají pomoci jednotlivé nešvary v komunikaci odhalit, popřípadě naučit se jak se jim vyhnout. Materiál se může stát inspirací všem vedoucím pracovníkům i učitelům všech vzdělávacích institucí. Primárně je určen učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce. |
---|---|
Podpora výuky jazyka: | |
Klíčové kompetence: |
|
Očekávaný výstup: |
|
Mezioborové přesahy a vazby: | Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy. |
Průřezová témata: | |
Organizace řízení učební činnosti: | Skupinová |
Organizace prostorová: | Školní třída |
Klíčová slova: | komunikace, Paragraf 11/55 |
Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis. Připravil kolektiv autorů pod vedením Mgr. Jana Zouhara, pro potřeby portálu RVP.cz upravil Mgr. Jan Kotík.
Celý materiál:
Komunikace
Jednotlivé kapitoly:
Komunikace - teorie
Žvambíra
Aktivní naslouchání
Ano - Ne
Cvičení ke schopnostem zdůvodňovat a hodnotit
Emocionalita v rozhovoru
Fáma
Hra na fax
Jednosměrná a dvousměrná komunikace
Jednosměrná a dvousměrná komunikace - kreslení obrázků
Jsem Lennon?
Kočkodům
Moje zrcadlo
Obraz cvičení na naslouchání
Parkoviště
Pohádka ve dvojicích
Promenádní molo
Řeč spatra
Změna prezidenta
Použitá literatura a zdroje:
BERAN V.: Jak na žákovskou samosprávnou demokracii. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2, č. 3, příloha I-II.
KOPŘIVA, P.: Komunitní kruh a škola - I. část. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2 č. 2, str. 9-10.
KOPŘIVA, P.: Komunitní kruh a škola - II. část. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2 č. 3, str. 10-11.
Citace a použitá literatura: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Přílohy: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přiřazené aktivity: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity. |
Zobrazeno: 13786krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo


Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.