Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kooperace – Paragraf 11/55

Kooperace – Paragraf 11/55

Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Autor Aisis o.s.
Spoluautor: Mgr. Jan Zouhar
V rámci projektu Paragraf 11/55 pro podporu zvyšování právního vědomí dětí a mládeže vznikl v občanském sdružení AISIS materiál věnující se problematice kooperace, nebo také českému ekvivalentu tohoto slova, skupinové práci. Součástí tohoto textu je definice a dobré zásady týmové práce. Dále je zde popsána teorie Belbinovy typologie týmových rolí. Nejdůležitější částí je velké množství aktivit, které mají pomoci naučit žáky kooperovat – pracovat ve skupinách. Materiál se může stát inspirací učitelům vzdělávacích oborů Výchova k občanství, Občanský a společenskovědní základ a Člověk a svět práce.

Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis. Připravil kolektiv autorů pod vedením Mgr. Jana Zouhara, pro potřeby portálu RVP.cz upravil Mgr. Jan Kotík.


Celý materiál:
Kooperace

Jednotlivé kapitoly:
Belbinova typologie týmových rolí
Kočkodům
Kouzelný tunel
Minové pole
Pohádka ve dvojicích
Prázdniny- práce skupiny
Společná kresba při hudbě
Stavíme věž
Tše - tše - kule
Uzavřený kruh
Žákovské zasedání obecného zastupitelstva

Použitá literatura a zdroje:
BERAN V.: Jak na žákovskou samosprávnou demokracii. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2, č. 3, příloha I-II.
BŮŽEK, A.: ŽÁKOVSKÁ samospráva jako významný prostředek mravní a občanské výchovy. In: Práva a participace dětí v rodině, ve škole a ve veřejném životě. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999, s. 9-15, ISBN 80-7041-07-X.KOPŘIVA, P.: Komunitní kruh a škola - I. část. Učitelské listy, roč. IX, 2001/2  č. 2, str. 9-10.
KOPŘIVA, P.: Komunitní kruh a škola - II. část. Učitelské listy, roč. IX,  2001/2  č. 3, str. 10-11.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek