Na konci srpna vyšla nová publikace Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která uvádí, že jedním z nejdůležitějších faktorů ve vzdělávání žáků je kvalitní vedení školy (za ještě důležitější faktor je pak považována osobnost samotného pedagoga). Proto by se měly vlády jednotlivých států zaměřit na kvalitní vzdělávání budoucích vedoucích pracovníků škol.
Publikace, která má název „Zdokonalování systému řízení škol" (Improving school leadership), je rozdělena na dvě části a vychází ze zkušenosti 19 států. První část „Politika a praxe" je založena na srovnávací studii a poukazuje na čtyři body, které by měly vlády jednotlivých zemí při vzdělávání budoucích ředitelů škol vzít na zřetel. Jedná se zejména o tyto návrhy:
Druhá část publikace se týká případových studií věnovaných systému řízení škol a reflektuje nové postupy řízení škol v Austrálii, Belgii (Flandrech), Finsku, Rakousku a Velké Británii. Více informací naleznete zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.