Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Jazykové portfolio

Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor Ivana Válalová
Námět z praxe, jak může vypadat jazykové porfolio využívané ve výuce cizího jazyka na 1. stupni.

V současné době vyučuji anglický jazyk a se žáky na 1. stupni používáme Jazykové portfolio. V mých hodinách má podobu desek, do nichž si žáci ukládají své práce. Na každý rok vytváříme nové desky, a tak mají žáci výsledky svých prací z povinného cizího jazyka ve čtyřech barevně odlišených deskách (podle ročníku).

K čemu nám portfolio slouží:

  • dokumentuje konkrétní práci žáka (vypovídá o aktivitách a úkolech, na kterých žák pracoval);
  • poskytuje žákovi, učiteli, rodičům i dalším osobám informace o pokroku žáka;
  • umožňuje žákům účastnit se hodnocení vlastní práce (sebehodnocení).

Z hlediska typu portfolií používám kombinaci sběrného (soubor veškerých prací žáka za jeden školní rok) a hodnotícího (testy žáků, formuláře sebehodnocení vyplněné žákem). Portfolio zasílám domů k nahlédnutí rodičům.

Poznámka: Jako učitelka jazyků mám tu výhodu, že k sebehodnocení žáků vychází mnoho materiálů, které při sestavování portfolia používám.

Přílohy:
1. Desky na portfolio
2. Ukázky prací (všechny práce jsou opatřeny datem vzniku a pro jistotu i jménem, ale zadní strany jsem neskenovala)

Použitá literatura a zdroje:
alternativy.webpark.cz/texty%20alternativ.html [cit. 2007-7-7]
www.rvp.cz/clanek/884 [cit. 2007-7-7]
www.icmck.cz/index.php3?submenu=11 [cit. 2007-7-7]
Chatterbox Starer, Oxford Univerzity Press 2007
Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let, Fraus

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf119 kBDesky na portfolio
pdf737 kBUkázky prací
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek