Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Abeceda managementu – Základy management...

Ikona teoreticky

Abeceda managementu – Základy managementu

Ikona odbornost
Autor: Jaroslav Jindra
Anotace: První text se věnuje definici managementu a pojmů souvisejících s managementem. Podstatná část je věnována manažerským funkcím a kompetencím, které dobrý vedoucí pracovník pro svou praxi potřebuje.
Obor příspěvku:Člověk a jeho svět
Klíčová slova: řízení, Management

Tento text je součástí seriálu Abeceda managementu.


První text se věnuje definici managementu a pojmů souvisejících s managementem. Podstatná část je věnována manažerským funkcím a kompetencím, které dobrý vedoucí pracovník pro svou praxi potřebuje. Každá část bude ukončena několika kontrolními otázkami, které mohou pomoci lépe si zapamatovat základní pojmy. Věříme, že vám text pomůže utřídit si a rozvinout své řídící schopnosti.

Použitá literatura a zdroje:
BELZ, H. - SIEGRIST, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-85839-45-8.
BĚLOHLÁVEK, F. - KOŠŤAN, P. - ŠULEŘ, O.: Management. Olomouc: Rubico, 2001. ISBN 80-85839-45-8.
DRUCKER, P.: Řízení neziskových organizací. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1.
HOFFMANN, V, - KUBR, M. - JIRÁSEK, J. - PITRA, Z.: Český manažer v procesu transformace. Praha: Česká společnost pro jakost, 1997. ISBN 80-02-01189-9.
KOONTZ, H. - WEINHRICH, H.: Management. Praha: EAST PUBLISHING, 1998. ISBN 80-7219-014-8.
KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.
MUŽÍK, J.: Profesní vzdělávání dospělých. Praha: CODEX, 2000. ISBN 80-85963-93-0.
PALÁN, Z.: Výkladový slovník lidské zdroje. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem - praktický atlas managementu. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0403-X.
PROKOPENKO, J. - KUBR, M.: Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-250-6.
STÝBLO, J.: Personální management. Praha: Grada, 1993.
SVĚTLÍK, J.: Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. ISBN 80-902200-8-8.
TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: PROFESSIONAL PUBLISHING, 2003. ISBN 80-86419-35-5.
VODÁČEK, L. - VODÁČKOVÁ, O.: Management: teorie a praxe pro 90. léta. Praha: Institut řízení, 1991. ISBN 80-7014-034-8.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf131 kBZáklady managementu
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 01. 10. 2008
Zobrazeno: 15502krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
JINDRA, Jaroslav. Abeceda managementu – Základy managementu. Metodický portál: Články [online]. 01. 10. 2008, [cit. 2019-12-07]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2654/ABECEDA-MANAGEMENTU---ZAKLADY-MANAGEMENTU.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.