Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > V Ohiu měří přidanou hodnotu školy

Ikona informativni

V Ohiu měří přidanou hodnotu školy

Autor: Lucie Procházková
Anotace: Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku.

 

Testy dokážou změřit, co studenti znají právě teď. Ale co když chceme zjistit, co nového se naučili za uplynulý školní rok? Takovou otázku si položili např. v Ohiu. Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku. Výkon studentů není posuzován jen srovnáváním s očekávanou úrovní pro daný ročník, ale zejména s jejich předchozím výkonem. William Sanders z univerzity v Tennessee, který se výzkumu zjišťování přidané hodnoty věnuje přes 20 let, vytvořil mechanismus, jenž navíc umí zohlednit školní minulost žáka. Na základě minulých výsledků a kroků ve studiu dokáže odhadnout, jak by měl výkon žáka vypadat, aby přidaná hodnota rostla. Je to i dobrý způsob, jak posuzovat kvalitu školy a práci učitelů. V různých oblastech s různými socio-ekonomickými podmínkami odpovídají těmto podmínkám i výsledky obvyklých testů, a tak se některé školy nikdy nevyšplhají mezi špičky. Ale pokud se zjišťuje přidaná hodnota školy, ta může být na škole s nadstandardními studijními výsledky výrazně menší než na škole, která díky náročným podmínkám pracně dosáhla standardu. Více zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 02. 09. 2008
Zobrazeno: 3657krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PROCHÁZKOVÁ, Lucie. V Ohiu měří přidanou hodnotu školy. Metodický portál: Články [online]. 02. 09. 2008, [cit. 2020-02-25]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2596/V-OHIU-MERI-PRIDANOU-HODNOTU-SKOLY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.