Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Škola zkouší nový přístup při testování žáků...

Ikona informativni

Škola zkouší nový přístup při testování žáků (Austrálie)

Autor: Lucie Procházková
Anotace: Studentky z dívčí střední školy v Sydney mohou při zkouškách používat své mobily, notebooky nebo mp3 přehrávače, případně mohou zavolat někomu telefonem, aby jim poradil.

Ještě nedávno by se to nazývalo podvodem, ale studentky z dívčí střední školy v Sydney mohou při zkouškách používat své mobily, notebooky nebo mp3 přehrávače, případně mohou zavolat někomu telefonem, aby jim poradil. Tato nová pravidla při skládání testů jsou „ve zkušebním provozu" školy, jejíž učitelé jsou přesvědčeni, že je to dobrá cesta k hodnocení komunikačních dovedností. První písemné práce s novými podmínkami probíhaly takto: studentky měly vytvořit sonet a napsat kritickou studii o jazyku používaném v persvaze (výrazy mluvčího se záměrem přesvědčit), spolu s odkazy na informační zdroje. Na každý úkol měly vždy 40 minut.

Některé studentky využily telefonu nebo e-mailu ke konzultaci sonetu nebo některých myšlenek se svými známými, některé využily elektronického slovníku a internetu k ověření slov nebo zpřesnění některých výroků. Moderní technologie považují studentky za přínosné, ale mít přístup k internetu nebo telefonu samo o sobě test nebo písemnou práci neusnadní - oproti tradičním metodám jsou tyto technologie náročnější na čas a jeho organizaci.

Využívání techniky má tedy své výhody i nevýhody. Výsledky studentek, které využily moderní technologie, byly srovnatelné s výsledky těch, které se spoléhaly na svoje znalosti. Podle ředitele školy nemá testování pouze pamětně osvojených poznatků v dnešní době své místo, protože využitím technologií se dá zjistit také úroveň dovedností - posoudit kvalitu zdroje informací, třídit podstatné informace, time management atd. Více zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 27. 08. 2008
Zobrazeno: 3110krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Škola zkouší nový přístup při testování žáků (Austrálie). Metodický portál: Články [online]. 27. 08. 2008, [cit. 2019-11-23]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2584/SKOLA-ZKOUSI-NOVY-PRISTUP-PRI-TESTOVANI-ZAKU-AUSTRALIE.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.