Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Testy omezují učení a proces vyučování (Velká Británie)
Odborný článek

Testy omezují učení a proces vyučování (Velká Británie)

18. 8. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Vrchní inspektorka anglické inspekce OFSTED upozorňuje, že výsledky v testech nejsou jediná vizitka školy a je to pouze jeden z dílčích parametrů, podle kterých je kvalita školy inspekcí posuzována.

Vrchní inspektorka anglické inspekce OFSTED Christine Gilbert tvrdí, že některé školy zužují svůj školní program na přípravu žáků na testy. Myšlenku testování jako takovou podporuje, ale podle ní velký důraz na výsledky v testech může zkreslit obraz toho, co všechno se dítě ve škole naučilo a jakým způsobem. Úspěšné školy se zaměřují na národní testy, ale nerezignují přitom na kreativitu ve výuce. Bohužel ve spoustě škol v období národních testů dochází k zacílení pouze na testy a část školního roku, zejména v 6. a 9. ročnících, kdy probíhají zkoušky SATs (Standard Assessment Tasks), je věnována především přípravě na ně. Christine Gilbert sice chápe tento krok, ale upozorňuje, že výsledky v testech nejsou jediná vizitka školy a je to pouze jeden z dílčích parametrů, podle kterých je kvalita školy inspekcí posuzována. Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.