Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Který program na podporu čtení je nejúspěšnější? (Velká Británie)
Odborný článek

Který program na podporu čtení je nejúspěšnější? (Velká Británie)

13. 8. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

V Londýně vznikla studie zjišťující úspěšnost různých programů na podporu prvňáčků, kteří mají po roce školní docházky problémy se čtením.

V Londýně vznikla studie zjišťující úspěšnost různých programů na podporu prvňáčků, kteří mají po roce školní docházky problémy se čtením. Studie sledovala 500 žáků z londýnských základních škol, kterým nejde čtení a kteří se zapojili se do některého z oficiálních podpůrných programů. Jako nejúspěšnější se podle studie ukázal program Reading Recovery. Z výsledků vyplynulo, že všichni žáci zapojení právě do tohoto programu dosáhli po roce ve své věkové kategorii standardní čtenářské úrovně a za dva roky bylo 86 % žáků, kteří programem prošli, schopno prokázat dovednosti na příslušné úrovni v národních testech (v porovnání s 57 % žáků z jiných programů, kteří se ke standardní úrovni přiblížili jen z 80 %). V programu Reading Recovery se vyškolený lektor věnuje problémovému dítěti 30 minut denně a individuálně s ním trénuje čtení známého i nového textu, rozpoznávání písmen nebo psaní. Existují ale i kritici tohoto programu. Ti mu vytýkají vysoké náklady a malou efektivitu - lektor se totiž může věnovat jen omezenému počtu žáků. Experti se navíc dohadují, zda jsou nápravné účinky programu trvalé. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.