Osobní
Výrobní podnik
Osobní oddělení
Středisko vnější a vnitřní mobility
Co je SVVM?
SVVM znamená Středisko vnější a vnitřní mobility. Jedná o iniciativu osobního oddělení. Ve SVVM pracuje celá řada pracovníků osobního odděleni společně se zaměstnanci jiných oddělení a externími poradci pro věci profesního vývoje.
SVVM nabízí pomoc zaměstnancům při hledání jiné práce v rámci nebo mimo rámec výrobního podniku CANCO.
Čím se SVVM zabývá?
SVVM pomáhá zaměstnancům, kteří vážně uvažují o změně práce, následujícími aktivitami:
- Databanka volných míst
Po pohovoru se zaměstnancem je informace vložena clo databanky, ve které jsou vedeni uchazeči o nová místa a seznam volných míst v CANCO a v dalších podnicích. - Poradenství
Potenciál zaměstnance se zjišťuje na základě diskuse s poradci pro výběr povolání. - Kurzy
Jsou organizovány kurzy (ve spolupráci s oddělením pro informace a výuku), které se týkají hledání práce a plánování profesního vývoje. - Projekty pro změnu povolání
SVVM podporuje a koordinuje projekty, jejichž cílem je pomocí zaměstnancům v přípravě na nová povolání a nové perspektivy. - Zprostředkování
SVVM vystupuje jako prostředník zaměstnanců, kteří jsou ohroženi propuštěním v důsledku reorganizace, a v případě potřeby jim pomáhá s nalezením nového místa.
Jaké jsou ceny za služby SVVM?
Cena je stanovena na základě konzultace s oddělením, ve kterém pracujete. Celá řada služeb SVVM je bezplatná. V některých případech však můžete být požádáni o úhradu poskytnuté služby.
Jak SVVM funguje?
SVVM pomáhá zaměstnancům, kteří vážně uvažují o jiné práci v rámci nebo mimo rámec podniku.
Tento proces začíná podáním žádosti. Užitečný může být také pohovor s poradcem pro otázky personalistiky. Je zřejmé, že pokud jde o váš profesní vývoj, měli byste s poradcem nejprve hovořit o svých přáních a možnostech podniku. Poradce zná vaše schopnosti a také situaci na vašem pracovišti.
Ke styku se SVVM v každém případě dochází prostřednictvím poradce pro otázky personalistiky. Poradce vám pomůže zpracovat žádost. Po jejím podání budete vyzváni k pohovoru se zástupcem SVVM.
Chcete-li získat více informací
Více informací vám poskytne osobní oddělení.
Otázka 1
* Kde lze podle oznámení získat informace o SVVM?
Otázka 2
* Uveď dva způsoby, jakými SVVM pomáhá lidem, kteří ztratí zaměstnání v důsledku reorganizace.
Vyhodnocování otázek
Vyhodnocení otázky 1
Obtížnost: úroveň 1
Dovednost: získávání informací
Obsah: souvislý text (popis)
Situace: pracovní
Otázka: uzavřená
Úplná odpověď
Kód 1: Zmiňuje minimálně JEDNU z následujících možností:
(1) Na osobním oddělení
(2) Od zaměstnance osobního oddělení
- Osobní oddělení
- Zaměstnanec osobního oddělení vám poskytne více informací.
Nevyhovující odpověď
Kód 0: Jiné odpovědi
- CANCO Výrobní podnik
|
Mezinárodní |
Úspěšnost |
celkem |
85,5 % |
73,7 % |
chlapci |
82,9 % |
71,6 % |
dívky |
88,2 % |
76,0 % |
Vyhodnocení otázky 2
Obtížnost: úroveň 5
Dovednost: získávání informací
Obsah: souvislý text (popis)
Situace: pracovní
Otázka: otevřená
Úplná odpověď
Kód 1: Zmiňuje OBA následující způsoby:
(1) Hrají roli prostředníka zaměstnanců NEBO zprostředkování.
(2) Pomáhají s nalezením nového místa.
Odpovědi typu „Databanka volných míst", „Poradenství", „Kurzy" nebo „Projekty pro změnu povolání" jsou považovány za nepřijatelné.
- prostředník
pomáhá s nalezením nového místa, pokud je potřeba - vystupuje jako prostředník
pomáhá vám najít nové místo
Nevyhovující odpověď
Kód 0: Jiné odpovědi
- 1. Prostředník 2. Projekty pro změnu povolání
- projekty pro změnu povolání
kurzy - sledování / hledači zaměstnání / vytváření pracovních míst
prostředník - žádost nebo pohovor u poradce na osobním oddělení
|
Mezinárodní |
Úspěšnost |
celkem |
31,3 % |
25,6 % |
chlapci |
27,8 % |
23,4 % |
dívky |
34,9 % |
27,7 % |
Úloha je převzata z publikace ÚIV KRAMPLOVÁ, I. a kol: Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním. Praha: ÚIV, 2002. Publikace se věnuje čtenářské gramotnosti z pohledu výzkumu PISA, který proběhl v roce 2000. Podrobněji proto popisujeme sledované dovednosti a jejich úrovně obtížnosti, dále typy úloh, které nejsou v našich učebnicích zrovna obvyklé, a rovněž způsob vyhodnocování různých typů úloh. Tato publikace si sice klade za cíl seznámit učitele s novými trendy hodnocení a s výsledky našich žáků ve výzkumu PISA, avšak především by měla sloužit jako inspirace pro konkrétní práci v hodinách a jako učební materiál, ve kterém se učitelé naučí některé nové věci a budou mít příležitost si je vyzkoušet. Důležitou součástí publikace jsou cvičení pro učitele.