Falešná identita
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Očekávaný výstup: Tvoří a odpovídá na základní otázky v anglickém jazyce. Zapojuje se do konverzace
Aktivita slouží k procvičování tvoření otázek a odpovědí v anglickém jazyce. Žáci nepotřebují předchozí zkušenost s prací s QR kódy, potřebné jsou tablety nebo mobilní telefony s aplikací pro jejich čtení.
V připravených QR kódech jsou skryty informace sloužící k popisu osoby (jméno, věk, adresa, záliby). Každý žák si vybere jeden QR kód, se kterým získá svou novou identitu a který si připevní na záda či čelo. Svůj vlastní kód nesmí naskenovat, nezná tedy svoje nové osobní údaje.
Žáci chodí po třídě a pomocí jednoduchých otázek od spolužáků zjišťují svou novou identitu. Spolužáci jim odpovídají na otázky podle informací, které zjistí z QR kódu. Žák si zjištěné údaje může zapisovat.
Ukázka skryté identity:
Name: Heikki Hakonen
Age: 14
From: Finland
Likes: skiing and fishing
![]() |
Ukázka vhodných otázek a odpovědí:
Where am I from? (You are from...)
What's my name? (Your name is...)
What do I like? (You like...)
How old am I? (You are...old)
Na závěr aktivity si každý žák zjištěné údaje zkontroluje podle svého QR kódu a sám sebe představí.
Žák si prostřednictvím komunikační situace „seznamování“ upevňuje danou slovní zásobu a z nabídky vybírá potřebnou informaci, kterou následně použije při odpovídání spolužákovi. Ačkoliv je aktivita zaměřená především komunikačně, směřuje také ke čtení a používání jednoduchých přímo vyjádřených informací.
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 84 kB | Pracovní list |