Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > 21 vlastností učitele nejen pro rok 2021

21 vlastností učitele nejen pro rok 2021

Informativní příspěvek
Článek představuje 21 vlastností učitele, které vzešly z článků publikovaných v roce 2020 na Spomocníkovi.
Zdroj: freepik.com

V roce 2020, stejně jako v těch předešlých, jsme se na Spomocníkovi věnovali aktuálním tématům, týkajících se problematiky současného i budoucího vzdělávání ve spojení s moderními technologiemi, které je utváří.

Mezi tato témata patřila například revize vzdělávání, online výuka, hybridní výuka, digitální občanství, digitální minimalismus, wellbeing, rovnost a spravedlnost, kooperace a kolaborace a řada dalších.

V celkem 108 článcích jsme se zamýšleli nad smysluplným integrováním technologií v kontextu uvedených témat a snažili se pomoci učitelům dívat se víc dopředu, přemýšlet o svých možnostech, příležitostech, dalším směřování i osobním rozvoji. Tyto články tak nepřímo definují charakteristické vlastnosti učitelů, a to nejen pro tento rok, ale i pro ty další.

Učitel pro rok 2021 podle Spomocníka:

  1. Sleduje své profesionální inspirátory

    Mí profesionální inspirátoři – 13. 1. 2020

  2. Inspiruje svým příkladem

    Zahraniční inspirace (2. část) – 23. 1. 2020

  3. Integruje digitální gramotnost i informatické myšlení do svých předmětů

    Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu – 3. 2. 2020

  4. Přizpůsobuje své výukové cíle a aktivity škole budoucnosti

    Budoucnost škol podle WEF – 10. 2. 2020

  5. Inovuje svou výuku směrem k aktivní činnosti žáků

    Revize vzdělávání z pohledu technologií – 9. 3. 2020

  6. Aplikuje zásady online pedagogiky

    Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? – 11. 3. 2020

  7. Podporuje výuku digitálního občanství

    Výuka digitálního občanství podle Googlu – 16. 3. 2020

  8. Dokáže změnit svou roli

    Nechme učit žáky místo nás – 1. 4. 2020

  9. Nebojí se inovací

    4 mýty o budoucnosti podle Spencera – 27. 4. 2020

  10. Poučí se ze svých chyb

    Největší chyby učitelů v online výuce – 13. 5. 2020

  11. Snaží se o dosažení spravedlivého prostředí

    Mýtus meritokracie podle Education Elements – 25. 5. 2020

  12. Zajímá se o své žáky

    10 způsobů, jak se o žáky zajímat online – 3. 6. 2020

  13. Nezapomíná na wellbeing

    Wellbeing podle Common Sense – 7. 9. 2020

  14. Učí hybridně

    Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání – 23. 9. 2020

  15. Klade důraz na digitální minimalismus

    10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty – 14. 10. 2020

  16. Podporuje kooperaci i kolaboraci

    Kolaborace podle Galinda – 26. 10. 2020

  17. Zvládá svou pracovní zátěž

    20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce – 4. 11. 2020

  18. Hledá pro sebe i ostatní nové výzvy

    Pozdravy z našich světů aneb Když se znovu zavřela škola – 11. 11. 2020

  19. Dává více prostoru žákům

    Žákovské Dny otevřených dveří jako obraz moderní školy – 9. 12. 2020

  20. Neustále na sobě pracuje

    Na co nezapomenout při blogování s dětmi – 17. 12. 2020

  21. Sleduje aktivity Spomocníka

Každá z výše uvedených vlastností je vyjádřena pomocí konkrétní aktivity či přístupu. Jací jako učitelé jsme, je dáno mimo jiné právě těmito dvěma faktory. Co děláme, i jak to děláme, a taktéž jaké zaujímáme postoje, může mít, a zcela jistě má a bude mít vliv především na naše žáky. Snad na to nezapomeneme ani v tomto roce.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám