Třídní učitel 2.0 (8. akce Virtuálního Digicentra)
![]() |
Před pár dny tomu byl přesně rok, co jsem začal na Spomocníkovi psát seriál o třídním učiteli 2.0. V 7 dílech jsem vám představil technologie, které sám jako třídní učitel používám a které mi dávají smysl. Nyní je na čase dát prostor vám, třídním učitelům a učitelkám, abyste se o technologie, které v rámci svého třídnictví používáte, mohli podělit s ostatními.
Třídní učitel 2.0 není jen o technologiích
A nejde jen o technologie. Myslím, že třídní učitelé by měli dostat prostor ke sdílení i dalších věcí, např. technik či přístupů, které ve svých třídách aplikují. Ne vždy zde musí hrát roli technologie či platforma.
Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru
A kde jinde takový prostor učitelům poskytnout než právě na Virtuálním Digicentru, kde již běží také další akce. Stačí se jen přihlásit, případně si ještě předtím vytvořit účet, pokud jej nemáte, a začít publikovat podle tohoto návodu.
Co vše sdílet
Nabízí se otázka, co všechno by třídní učitelé mohli mezi sebou sdílet v souvislosti s technologiemi. Nabízím několik oblastí, které vycházejí z témat, o kterých jsem psal ve svém seriálu:
- třídní web
- třídní intranet
- online komunikace se žáky a jejich rodiči
- sdílení fotografií a videí ve třídě
- organizace třídních akcí
- technologie na třídních akcích a výletech
- využití školního řešení G Suite či Office 365 se svou třídou
Sdílením používaných technologií a přístupů to nekončí
Vytvořený prostor by třídním učitelům mohl nabídnout víc než jen sdílení používaných technologií či přístupů. Např. je propojit a nabídnout jim společné aktivity. Právě jednu takovou v tuto chvíli připravujeme. Iniciovat tyto společné aktivity třídních učitelů a jejich žáků však zde mohou samotní učitelé. Jak to udělat je popsáno na úvodní stránce akce.
Od Třídního učitele 1.0 k Třídnímu učiteli 2.0
Když jsem jako třídní učitel začínal, sbíral jsem zkušenosti od mých kolegů ve škole. My všichni jsme byli a stále jsme Třídními učiteli 1.0. Předáváme si třídnické zkušenosti mezi sebou, ale už nevíme, jak to řeší jiní třídní učitelé. Třídní učitel 2.0 není v tomto kontextu ten, který používá technologie nebo je součástí skupiny pro třídní učitele na sociálních sítích, ale ten, který nejen dokáže pomoci jiným třídním učitelům, ale který dokáže přijít s aktivitami, které je dokážou propojit a zapojit. A to je hlavním cílem akce Třídní učitel 2.0 na Virtuálním Digicentru.