Didaktická videa – bezobratlí
Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Cíl výuky
Žák se orientuje v systému bezobratlých. Žák dokáže zařadit živočichy do správných kategorií (třída, řád, rod, druh). Žák dokáže charakterizovat jednotlivé skupiny bezoratlých.
![]() |
Didaktická videa – bezobratlí
Připravili jsme pro Vás sadu didakticky zpracovaných videí k problematice bezobratlých živočichů. Stačí kliknout na název skupiny a budete přesměrování na video.
Videa můžete použít dle svého uvážení. Obsahují většinou charakteristiku skupiny a vybrané zástupce, takže je možné je použít na úvod výkladu a poté shrnout, nebo je pustit a žákům rozdat na doplnění pracovní list, který lze po zhlédnutí videa snadno vytvořit.
- Žahavci – základní charakteristika a zástupci
- Plži – základní charakteristika a zástupci
- Mnohoštětinatci – základní charakteristika a zástupci
- Opaskovci – základní charakteristika a zástupci
- Pavoukovci – základní charakteristika a zástupci
- Korýši – základní charakteristika a zástupci
- Stonožkovci – základní charakteristika a zástupci
- Hmyz – základní charakteristika a zástupci
- Vážky – základní charakteristika a zástupci
- Rovnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
- Ploštice – základní charakteristika a zástupci
- Stejnokřídlí – základní charakteristika a zástupci
- Síťokřídlí – základní charakteristika a zástupci
- Motýli – základní charakteristika a zástupci
- Noční motýli – základní charakteristika a zástupci
- Blanokřídlí – základní charakteristika a zástupci
- Dvoukřídlí – základní charakteristika a zástupci
- Brouci – základní charakteristika a zástupci
- Ostnokožci – základní charakteristika a zástupci
Reflexe
V tomto metodickém listu lze nalézt odkazy na didaktická videa do výuky, pomocí kterých lze žákům a studentům pomoci s obtížnou systematikou bezobratlých.