Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Trochu jiná zkouška

Ikona prakticky

Trochu jiná zkouška

Ikona inspirace
Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Informace o inovativním pojetí přípravy učitelů v režii odborné asistentky španělské University of Murcia Lindy Castañeda, které je založeno na vlastní tvorbě videí studenty.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence: Nejsou přiřazeny žádné klíčové kompetence.
Očekávaný výstup:

Příspěvek nemá přiřazen žádný očekávaný výstup.

Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Klíčová slova: Linda Castañeda, University of Murcia, video, zkouška, konektivismus, osobní vzdělávací prostředí, diverzita

Linda Castañeda je inspirativní asistentkou vzdělávacích technologií na španělské University of Murcia, kde dělá vědu a učí budoucí pedagogy v kurzech „Výukové zdroje a ICT“ a „Organizace školy a diverzita vzdělávání“. Pozoruhodné jsou již samotné názvy jejích předmětů, ještě mnohem zajímavější je výukové pojetí, které Linda zavádí. Informuje o něm ve svém blogu – „A different exam… #od1819“ [1] (#od1819 je hashtag, pod nímž lze téma vyhledat na soc. sítích – hlavně na YouTube).

Součástí povinných výstupů v angličtině vedených kurzů (pro mezinárodní skupinu studentů) bylo v letním semestru 2019 vypracování videa na téma „Organizace školy“. Zadání obsahuje kritéria hodnocení a otázky, na něž bylo třeba odpovědět (zkráceno):

  • Jak kulturní diverzita žáků ovlivňuje organizaci školy?
  • Které faktory podle vašeho názoru komplikují to, aby ve škole existovala funkční na vzdělávání orientovaná komunita?
  • Jaká opatření byste v roli ředitele zavedli (alespoň 5 bodů) na podporu skupinové práce?
  • Popište strukturu řízení jedné skutečné školy z vaší země.

Nám v tomto okamžiku ani tak nejde o obsah prací, jako o metodiku výuky a ověřování výsledků. Pravda je však taková, že Linda byla s prací svých studentů velmi spokojená. Myslím, že má proč. Podívejte se na několik typických příkladů, které navíc reprezentují různé techniky zpracování videa.

Kreslené vyprávění příběhu:

ORGANIZATION EXAM #OD1819 (Romero Salvador)

Vizualizace myšlenkových postupů pomocí nástrojů Webu 2.0:

School Organization final exam #OD1819 (Alicia Cascales)

Ruční vizualizace myšlenkových postupů:

SCHOOL ORGANIZATION EXAM #OD1819 Laura Olivares Panalés

Dokumentární filmové vyprávění příběhu:

VIDEO-EXAM ORGANIZATION (María Romero Cañizares)

Řekl bych, že nám Linda ukazuje, jak by příprava učitelů měla vypadat. Snad bude pro někoho příkladem hodným následování. Najde se u nás někdo, kdo se může pochlubit podobně koncipovanou výukou?

Jen pro úplnost. Linda Castañeda se na vědecké úrovni zabývá konektivismem a jeho aplikací ve výuce. Měla zvanou přednášku na téma „Osobní vzdělávací prostředí v digitálním věku“ na letošní konferenci EDMedia pořádané AACE [2]. Více v jejím akademickém kurikulu.

Citace a použitá literatura:
[1] - CASTAÑEDA, Linda. A different exam… #od1819. 2019. [cit. 2019-10-8]. Dostupný z WWW: [https://www.lindacastaneda.com/en/mushware/un-exam...].  
[2] - ALAYAN, Allie. Personal Learning Environments: An Interview with EdMedia Keynote Speaker Linda Castaneda. 2019. [cit. 2019-10-8]. Dostupný z WWW: [http://www.aace.org/review/personal-learning-envir...].  
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 11. 11. 2019
Zobrazeno: 831krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Trochu jiná zkouška. Metodický portál: Články [online]. 11. 11. 2019, [cit. 2019-12-16]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/22261/TROCHU-JINA-ZKOUSKA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.