Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Jaké vlastnosti má mít dobrý učitel matematiky?...

Jaké vlastnosti má mít dobrý učitel matematiky? (USA)

Informativní příspěvek
Autor Jana Kindlmannová
Jedno z obecně platných rčení praví: „Dobrý učitel je základ." Ale jaké kvality takový učitel má mít? A jaké kvality má mít např. učitel matematiky?

Jedno z obecně platných rčení praví: „Dobrý učitel je základ." Ale jaké kvality takový učitel má mít? A jaké kvality má mít např. učitel matematiky? S touto otázkou si lámou hlavu vědci ze Spojených států amerických a odpověď na ni není, alespoň dle poslední zprávy vlády USA, vůbec jednoduchá. Celkově jsou závěry studie velmi nejednoznačné a spíše poukazují na to, co se neví, než čím jsou si vědci jisti. Nejasnosti jsou tím více frustrující, čím více je zřejmé, že pro budoucí ekonomiku Spojených států jsou zlepšující se výsledky žáků v oblasti vědy a techniky téměř určující. Nicméně i tak se tým vědců a jiných kompetentních osob v některých bodech shodl, a sice na:

  • Více zaměřeném a koherentním kurikulu pro děti od předškolního věku do 8. třídy, které by mělo logičtější uspořádání od jednoduššího matematického učiva ke složitějším matematickým operacím.
  • Učitel by měl mít přehled o tom, jaké znalosti jeho třída má či nemá, a ty chybějící pak žákům efektivně předat. Tuto schopnost - efektivně předávat znalosti a dovednosti - by měli budoucí učitelé získat na pedagogických fakultách. Na nich by se výuka měla více zaměřovat na dovednosti pracovat s dětmi.
  • Propojení „přípravy budoucích učitelů" a výsledků, kterých žáci posléze dosahují, je považováno za naprostý základ dalšího výzkumu, který se bude nadále snažit identifikovat nezbytné vlastnosti dobrého učitele.

Více informaci zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám