Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Čtvrtá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti
Odborný článek

Čtvrtá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti

13. 11. 2018 Základní vzdělávání
Autor
Ing. Eva Fanfulová

Anotace

V úterý 30. října 2018 proběhla ve Středisku služeb školám v Brně čtvrtá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti projektu Podpora práce učitelů. Cílem této minikonference bylo sdílení příkladů dobré praxe ve školách, které rozvíjejí digitální gramotnost průřezově. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.

 

Aktuální dění a novinky v projektu PPUČ prezentoval v úvodu minikonference obsahový manažer Mgr. Jakub Holec.

Chystané změny v revizích RVP v oblasti ICT a informatiky představila Mgr. Daniela Růžičková. Při prezentaci vysvětlila, v čem spočívá princip změny výuky ICT a informatiky.

Následoval blok inspirace ze škol. Úvodní přednášku Jak otevřít školu technologiím? vedl zástupce ředitele ZŠ Pohořelice Mgr. Lukáš Mertlík. Ve svém vystoupení prezentoval školu jako moderní školu vybavenou technologiemi, a zároveň školu, kde jsou digitální technologie využívány jak při správě a v administrativě školy, tak především ve výuce napříč předměty. Ve škole jsou využívány různorodé technologie (tablety, ozoboti, Robotel, …). Některé učebny jsou vyzdobeny na základě grafického návrhu bývalého studenta školy.

Po úvodní přednášce následovaly čtyři prezentace učitelů, kteří představili rozvoj digitální gramotnosti v různých předmětech na různých stupních vzdělávání. Jmenovitě:

Mgr. Štěpánka Baierlová – Matematika si s digi gramotností rozumí

Mgr. Martina Štikarovská – QR projekty (1. stupeň)

Mgr. Martin Gembec – Digitální zařízení ve fyzice, to není jen měření

Mgr. Roman Podlena – Otázky a odpovědi v digitálním světě

Prezentující měli aktivity z výuky navázány na konkrétní očekávané výsledky učení pro digitální gramotnost. Všechna vystoupení byla velmi zajímavá, vystupující zodpověděli dotazy z řad účastníků minikonference.

Na konci bloku s příklady dobré praxe rozvíjení digitální gramotnosti na základní škole vystoupil ještě jednou Mgr. Martin Gembec s představením Elixíru do škol a jeho aktuálních aktivit.

Pro MŠ byly v zadní části sálu připraveny ukázky aktivit pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení. Mezi dvěma vystoupeními prezentujících pro základní školu proběhlo představení vystavených aktivit (Ing. Eva Fanfulová) a diskuze účastnic z MŠ. Vzhledem k časovému harmonogramu minikonference přerušila moderátorka tuto diskuzi, která se ve skupině pro předškolní vzdělávání znovu rozvinula na konci minikonference.

Minikonference obsahově připravovala Ing. Eva Fanfulová, garantka digitální gramotnosti; celou akci moderovala Mgr. Anna Doubková.

Děkujeme všem, kteří se minikonference účastnili. Podle reakcí při konferenci – a také podle hodnocení a komentářů v evaluačních dotaznících – usuzujeme, že pro Vás byla minikonference přínosná a budeme rádi, zúčastníte-li se i dalších akcí projektu PPUČ.

 
 
 
 
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
143.55 kB
PDF
Úvodní prezentace – Fanfulová
pdf
1.46 MB
PDF
Projekt PPUČ – Holec
pdf
684.57 kB
PDF
Revize – Růžičková
pdf
6.94 MB
PDF
Jak otevřít školu technologiím – Mertlík
pdf
2 MB
PDF
Matematika_Digi – Baierlová
pdf
3.2 MB
PDF
QR projekty – Štikarovská
pdf
2.68 MB
PDF
DG ve Fyzice – Gembec
pdf
1.46 MB
PDF
Otázky a odpovědi v Digi – Podlena
pdf
937.5 kB
PDF
Elixír do škol – Gembec

Licence

Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.

Autor
Ing. Eva Fanfulová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Zařazení do seriálu:

Tento článek je zařazen do seriálu Minikonference odborných panelů projektu PPUČ pro čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost.
Ostatní články seriálu: