Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Osobní přístup vyučujících motivuje žáky...

Ikona informativni

Osobní přístup vyučujících motivuje žáky k dalšímu studiu (USA)

Autor: Anna Valouchová
Anotace: Problematika druhého stupně základní školy, tzv. „Middle schools".

Druhý stupeň základní školy, tzv. „Middle schools", je v USA považován za jeden z kritických článků vzdělávací soustavy. Žáci přicházejí do období puberty a zároveň se při přípravě pro náročnější střední školy mění požadavek na jejich výkony. Poměrně často se pak stává, že se žáci rozhodnou ve školní docházce nepokračovat, nebo ji dokonce přerušit. Americká vláda proto začala vyčleňovat finanční prostředky na řešení tohoto problému a očekává se, že úspěšná řešení ovlivní i budoucí legislativu.

V okrese Durham v Severní Karolíně už situaci řeší. Jejich receptem, který vychází z praxe i odborných výzkumů, je osobní přístup k žákům. Znát je, vědět, kde jsou jejich slabiny, ale i silné stránky, umět je motivovat a vést v jasně stanovených mantinelech k lepším výkonům. Zároveň poznat, když mají problémy, umět na ně reagovat a projevit ochotu je řešit. To se i přes drobné obtíže zatím osvědčilo např. ve škole M. Rogersové a M. Herrové. Jak tvrdí odborník z Baltimorské univerzity R. Balfanz, zda a jak úspěšně bude žák pokračovat ve vzdělávání, naznačí spíše žákova docházka, chování a známky, tj. indikátory, které se sledují průběžně, než jeho výsledky v celostátních testech, rasa nebo socioekonomické zázemí.

Právě absence bývá známkou toho, že s dítětem není něco v pořádku. V okrese Durham proto zavedli tzv. „soudy pro záškoláky" (Truancy courts), při nichž se sejde záškolák, jeho rodiče, učitelé, školní asistenti a místní soudce a snaží se společně nalézt řešení žákova problému, tedy ne ho odsoudit, ale pomoci mu. Vědomí, že se někdo zajímá o jejich problémy a chce se jim věnovat, pomáhá žákům nacházet kladný vztah ke vzdělávání a motivuje je, aby v něm pokračovali. (Více zde).

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 01. 04. 2008
Zobrazeno: 2624krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VALOUCHOVÁ, Anna. Osobní přístup vyučujících motivuje žáky k dalšímu studiu (USA). Metodický portál: Články [online]. 01. 04. 2008, [cit. 2019-12-05]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2177/OSOBNI-PRISTUP-VYUCUJICICH-MOTIVUJE-ZAKY-K-DALSIMU-STUDIU-USA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.