Odborný článek

Pohyb

27. 2. 2018 Základní vzdělávání
Autor
Petr Polívka

Anotace

Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.

Úlohu a hodnocení včetně ukázek z výuky naleznete v přiložených souborech.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
docx
1.82 MB
Dokument
Úloha a hodnocení
pdf
220.7 kB
PDF
Ukázka z výuky 1_G
pdf
230.47 kB
PDF
Ukázka z výuky 2_D
pdf
244.14 kB
PDF
Ukázka z výuky 3_D
pdf
208.01 kB
PDF
Ukázka z výuky 4 _D
pdf
238.28 kB
PDF
Ukázka z výuky 5_C

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek pro obor:

Matematika a její aplikace 2. stupeň