Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko)
Odborný článek

Je budoucnost učení v počítačových hrách? (Skotsko)

26. 3. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách.

Skotský ústav pro vzdělávání přinesl informace o zajímavém projektu, který zjistil, že pravidelné a smysluplné užívání počítačových her může vést ke zlepšení chování, koncentrace a vzdělávání žáků na základních školách. Na jedné ze skotských základních škol totiž proběhla pilotní studie, která používala hry zaměřené na trénink mozku. Žáci 5. a 6. ročníku podstoupili nejprve matematické testy a poté vždy na začátku každého dne hráli 20 minut na elektronickém přístroji Nintendo DS počítačovou hru Mozkový trénink od Dr. Kawashima. Hra k procvičování mozku obsahovala různé testy čtení, cvičení k řešení problémů a hádanky zaměřené na paměť. Žáci hráli hru 10 týdnů a po této době se projevilo výrazné (až 10%) zlepšení jejich výsledků ve výše zmíněných matematických testech. K vyplnění testu rovněž někteří z nich potřebovali méně času a podle učitelů se zlepšila i jejich koncentrace a celkové chování.

Podle některých odborníků má učení založené na počítačové hře budoucnost, neboť je dynamické, zohledňuje zájmy mladých lidí, a tudíž je dokáže zaujmout a motivovat. Tamější ústav pro vzdělávání nyní spolupracuje se skotskou školní inspekcí a Universitou v Dundee na tom, aby se projekt rozšířil na 32 škol (900 dětí).

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.