Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Metodické komentáře ke Standardům pro základní...

Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Český jazyk a literatura – Minimetodiky

Informativní příspěvek
Autor Mgr. Ivana Kolářová
Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání jsou určeny pro učitele českého jazyka na 1. a 2. stupni základní školy. Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným výstupům RVP ZV na úrovni minimální, optimální a excelentní. Východiskem pro nastavení tří úrovní obtížnosti ilustrativních úloh se stala Bloomova taxonomie kognitivních cílů. Pro lepší představu a orientaci byly pro praktické využití vytvořeny Minimetodiky, které jsou k dispozici v elektronické podobě.

Metodické komentáře:

  • Jsou určeny učitelům českého jazyka na 1.a 2. stupni základní školy.
  • Obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným výstupům RVP ZV.[1]
    • Odůvodňují nastavení tří úrovní obtížnosti ilustrativních úloh.
    • Zohledňují jak potřeby nadaných žáků (excelentní úroveň), tak žáků se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie).
    • Ilustrativní úlohy vycházejí z práce s textem, tj. ukázek z knih pro děti a mládež převážně od českých autorů.
    • Zahrnují návrhy na opravy a hodnocení slohových prací, a to jak v projevu mluveném, tak i psaném.
    • Součástí Metodických komentářů jsou rovněž výsledky výzkumného šetření dosud ověřených očekávaných výstupů (minimální úroveň).

 

 

 

 



[1] Pozn:  Materiál vznikl v době, kdy ještě RVP ZV neobsahoval minimální doporučenou úroveň pro úpravy očekávaných výstupů, proto v Metodických komentářích není zahrnuta.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf186 kBMinimetodika Český jazyk a literatura
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám