Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60. let 20. století nezměnila (Austrálie)
Odborný článek

Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60. let 20. století nezměnila (Austrálie)

18. 2. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Informace o posledních výzkumech PISA.

Podle posledních výzkumů PISA je Austrálie v přírodních vědomostech na 8. místě, v matematických dovednostech na 5. místě a ve čtenářské gramotnosti je na 4. místě. Austrálie se tak umístila v žebříčku vysoko nad průměrem OECD. Australané však nad svým zlepšováním přemýšlí stále. Vědci z Australian National University byli překvapeni, že podle jejich dlouhodobého výzkumu se v letech 1964 až 2003 čtenářská ani matematická gramotnost nezlepšily, možná dokonce mírně klesly. Přitom v průběhu téměř čtyřiceti let došlo k několika cíleným změnám, např. snížení počtu žáků ve třídách, a s tím souvisel i výrazný nárůst investic do vzdělávání. Vědci z univerzity však upozorňují, že zjištění jejich výzkumu jsou v souladu s výsledky TIMSS nebo PISA, protože zřejmě i v ostatních zemích zapojených do mezinárodního testování zůstaly výsledky v průběhu desetiletí na stejné úrovni. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

Téma článku:

Čtenářská gramotnost