Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60....

Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60. let 20. století nezměnila (Austrálie)

Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor Lucie Procházková
Informace o posledních výzkumech PISA.

Podle posledních výzkumů PISA je Austrálie v přírodních vědomostech na 8. místě, v matematických dovednostech na 5. místě a ve čtenářské gramotnosti je na 4. místě. Austrálie se tak umístila v žebříčku vysoko nad průměrem OECD. Australané však nad svým zlepšováním přemýšlí stále. Vědci z Australian National University byli překvapeni, že podle jejich dlouhodobého výzkumu se v letech 1964 až 2003 čtenářská ani matematická gramotnost nezlepšily, možná dokonce mírně klesly. Přitom v průběhu téměř čtyřiceti let došlo k několika cíleným změnám, např. snížení počtu žáků ve třídách, a s tím souvisel i výrazný nárůst investic do vzdělávání. Vědci z univerzity však upozorňují, že zjištění jejich výzkumu jsou v souladu s výsledky TIMSS nebo PISA, protože zřejmě i v ostatních zemích zapojených do mezinárodního testování zůstaly výsledky v průběhu desetiletí na stejné úrovni. Více informací zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám