Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Jak souvisí přátelství se školním prostředím (Austrálie)
Odborný článek

Jak souvisí přátelství se školním prostředím (Austrálie)

18. 2. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Jana Kindlmannová

Anotace

Schopnost dětí získávat nové kamarády se podle australských vědců utváří již v raném dětství a je pro dítě naprosto rozhodující při navazování budoucích přátelských vztahů a rovněž pro jeho adaptaci ve škole.

Schopnost dětí získávat nové kamarády se podle australských vědců utváří již v raném dětství a je pro dítě naprosto rozhodující při navazování budoucích přátelských vztahů a rovněž pro jeho adaptaci ve škole. Jestliže lze faktory, které tuto schopnost charakterizují, zjistit, je možné, a dokonce vhodné ji různými cestami, zejména pak hrami, podporovat. Zatím se předpokládá, že úspěšnější v navazování pevných přátelství budou děti s více rozvinutým „sociálně - poznávacím porozuměním", ty, které jsou empatické a chápou, že i jiní lidé mají city a víru, které podmiňují jejich chování. Australští vědci chtějí zjistit, jakým způsobem a v jakém rozsahu přispívají sociální kompetence 4-5letých dětí k jejich úspěšnému začlenění do školního prostředí. Dlouhodobá studie se bude kromě těchto kompetencí zabývat i tím, jaké faktory mohou vést k tomu, že je dítě v budoucnu buď předmětem, anebo iniciátorem šikany. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jana Kindlmannová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích: