Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Jak souvisí přátelství se školním prostředím...

Jak souvisí přátelství se školním prostředím (Austrálie)

Informativní příspěvek
Autor Jana Kindlmannová
Schopnost dětí získávat nové kamarády se podle australských vědců utváří již v raném dětství a je pro dítě naprosto rozhodující při navazování budoucích přátelských vztahů a rovněž pro jeho adaptaci ve škole.

Schopnost dětí získávat nové kamarády se podle australských vědců utváří již v raném dětství a je pro dítě naprosto rozhodující při navazování budoucích přátelských vztahů a rovněž pro jeho adaptaci ve škole. Jestliže lze faktory, které tuto schopnost charakterizují, zjistit, je možné, a dokonce vhodné ji různými cestami, zejména pak hrami, podporovat. Zatím se předpokládá, že úspěšnější v navazování pevných přátelství budou děti s více rozvinutým „sociálně - poznávacím porozuměním", ty, které jsou empatické a chápou, že i jiní lidé mají city a víru, které podmiňují jejich chování. Australští vědci chtějí zjistit, jakým způsobem a v jakém rozsahu přispívají sociální kompetence 4-5letých dětí k jejich úspěšnému začlenění do školního prostředí. Dlouhodobá studie se bude kromě těchto kompetencí zabývat i tím, jaké faktory mohou vést k tomu, že je dítě v budoucnu buď předmětem, anebo iniciátorem šikany. Více informací zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám