Zdravá a nezdravá jídla
Cíl výuky:
Žák identifikuje zdravé jídlo a nezdravé jídlo.
Motivace (10 minut)
Učitel: Jaké jídlo máte nejraději? Je to, co máte nejraději, zdravé?
Pokud ne, lze dětem navrhnout, aby kombinovaly zdravá a nezdravá jídla. Například pokud mají rády čokoládu, doporučit jim fondue – nakrájet na kousky jablka, hrušky, banán a namáčet je v rozpuštěné čokoládě.
Diskuse.
Hlavní část (20 minut)
Děti dostanou do dvojic učitelem rozstříhané obrázky, na kterých jsou zdravá i nezdravá jídla. Rozdělí je na dvě hromádky. Pokud chtějí, mohou obrázky vybarvit.
Kontrola, diskuse. Děti by měly jmenovat další příklady zdravých a nezdravých potravin.
Závěr (15 minut)
Na závěr si děti upevní získané znalosti. Učitel vysloví název potraviny a děti podle toho, zda je zdravá, či není, buď vyskočí, nebo si dřepnou, např. jablko – vyskočí, hamburger – dřepnou si, voda – vyskočí, sladká limonáda – dřepnou si.
Užitečné odkazy:
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 646 kB | Zdravá a nezdravá jídla |