Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Puzzle - zdravý/nezdravý životní styl

Ikona teoreticky

Puzzle - zdravý/nezdravý životní styl

Ikona odbornost
Autor: Žij zdravě
Spoluautor: Mgr. Dagmar Bydžovská
Anotace: Za poslední čtvrtstoletí došlo k ztrojnásobení počtu obézních dětí. Lékaři bijí na poplach a hovoří o epidemii. Ta bude pro další generace znamenat výrazné zhoršení kvality života a častější výskyt vážných zdravotních komplikací (např. cukrovky 2. typu, vysokého tlaku). Nejlepší prevencí je zdravý životní styl, který zahrnuje nejen nutričně vyváženou stravu, ale také pravidelný pohyb. Jeho základní pravidla by měla být dětem vštěpována již od útlého věku.
Seriál se zaměřuje na zdravé stravování a pravidelný pohyb. Představuje dětem rozdíly mezi zdravým a nezdravým stravování a aktivním či pasivním trávením volného času.
Článek nabízí dvě aktivity k upevnění pojmů zdravý/nezdravý životní styl a námět na pohybovou hru s těmito pojmy.
Obor příspěvku:Výchova ke zdraví
Klíčová slova: zdravý životní styl, volný čas, zdravá strava, zdravá potravina, nezdravá potravina

Cíl výuky:

Žák si uvědomuje důležitost zdravé stravy a pravidelného sportování.

1. Zdravá strava

Pomůcky: obrázky zdravého a nezdravého stravování.

Úkol

Učitel rozdá žákům obrázky a ti je rozstříhají. Případně může učitel dětem rozdat již rozstříhané obrázky. Děti je složí jako puzzle.

Motivační otázky do diskuse k puzzle (15 minut)

  • Které prostředí se ti více líbí – klidné domácí nebo ve fast foodu?
  • Popiš, co zdravého mají před sebou děti ve fast foodu?
  • Popiš, co zdravého mají před sebou děti doma na stole?

Úkol

Jsi rodič těchto dětí. Vysvětli jim, co je pro ně lepší a vymysli variantu, kde a co si mají dát k obědu, když jsou někde na výletě.

2. Využití volného času

Pomůcky: obrázky aktivního a pasivního trávení volného času.

Úkol

Učitel rozdá žákům obrázky a ti je rozstříhají. Případně učitel rozdá dětem již rozstříhané obrázky. Děti je složí jako puzzle.

Motivační otázky do diskuse k puzzle (15 minut)

  • Kdyby sis měl vybrat způsob trávení volného času, jaký obrázek je ti bližší a proč?
  • Jak dlouho máš dovoleno denně hrát na počítači hry?
  • Proč je pobyt na čerstvém vzduchu lepší než být zavřený v místnosti?

Hra Na semafor (15 minut)

Děti jsou rozděleny do dvou družstev. Na hromádce má každé družstvo kartičky, dítě si vezme z hromádky kartičku. Pokud si myslí, že je na kartičce zdravé jídlo nebo zdraví podporující aktivita, běží s ní k vyznačené metě. Zde ji položí a vrací se na konec svého družstva. Pokud si následující dítě vezme kartičku a myslí, že je na kartičce nezdravé jídlo nebo aktivita nepodporující zdravý životní styl, položí ji na stranu a jde na konec svého družstva. Hra končí, když už na startu nejsou žádné kartičky. Kontrolu provádíme s oběma družstvy společně. Děti si pak mohou udělat obrázky k podobné hře samy.


Doporučené odkazy: www.YesNeYes.cz, www.ZijZdrave.cz

 

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Žij zdravě.

Ostatní články seriálu:

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf1080 kBPUZZLE
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 23. 12. 2012
Zobrazeno: 10725krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
ZDRAVĚ, Žij. Puzzle - zdravý/nezdravý životní styl. Metodický portál: Články [online]. 23. 12. 2012, [cit. 2019-12-14]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/16915/PUZZLE---ZDRAVYNEZDRAVY-ZIVOTNI-STYL.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.