Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Projekt Školní televize jako nástroj rozvoje...

Ikona informativni

Projekt Školní televize jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí

Autor: Michal Přibyl
Spoluautor: Mgr. Iva Přibylová
Anotace: Příspěvek přibližuje realizaci projektu Školní televize jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí. Seznamuje s cíli a obsahem projektu, odkazuje na publikaci Videotvorba ve škole.
Klíčová slova: školní televize, videotvorba, audiovizuální tvorba

Od září 2011 do srpna 2012 byl na Základní škole TGM Borohrádek realizován projekt Školní televize jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. číslo CZ.1.07/1.1.05/04.0030), spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky částkou ve výši 699 640,88 Kč.

Již před zahájením projektu v naší škole fungoval mediální kroužek, v rámci kterého žáci tvořili příspěvky ve formě videa pro školní internetovou televizi. Členy kroužku činnost velmi bavila a především byl patrný jejich pokrok. V praxi jsme si tak ověřili, že videotvorba a s ní spojené postupy mají velký potenciál využití ve škole a jsou vhodným nástrojem pro komplexní rozvoj žáků.

Videotvorba v kontextu tohoto projektu není pojímána jako kopírování profesionálních postupů či usilování o zpracování technicky dokonalých videí. Cílem projektu je využívat videotvorbu, se kterou v našem pojetí úzce souvisí týmová spolupráce, uplatňování kreativity, plánování, používání ICT, plnění různých funkcí, řešení problémů, prezentování výsledku či reflexe, k rozvíjení klíčových kompetencí.

V rámci projektu jsme se zabývali možnostmi využití videotvorby ve škole. Redakční tým školní televize tvořil reportáže o životě školy, pilotně byly realizovány aktivity se složkou videotvorby, které se nyní mohou stát součástí běžné výuky, a byly řešeny další formy využití videotechniky ve škole. Žáci měli možnost pracovat s moderními technologiemi, setkávat se s odborníky a účastnit se workshopů, soustředění či exkurzí do televizních studií. 

Součástí projektu také bylo vydání příručky pro učitele základních škol s názvem Videotvorba ve škole. Publikace přibližuje základní teorii spojenou s videotvorbou ve škole a dále se zaměřuje na vedení redakčního týmu školní televize, videotvorbu jako součást výuky, tvorbu učebních materiálů a další využití videotechniky ve škole. Součástí je DVD s ukázkami vytvořených videí a pracovními listy. Příručka v tištěné podobě byla odeslána vybraným knihovnám a také ji obdrželi učitelé ZŠ TGM Borohrádek při třídenním školení. Publikace je rovněž dostupná online na webových stránkách projektu http://tv.zsboro.cz.

Zavádění videotvorby, které odpovídá požadavkům soudobé pedagogiky, má pro žáky, učitele a celou školu mimořádný přínos. Ač byl projekt primárně zaměřen na malý počet žáků a učitelů, má potenciál sekundárně ovlivnit zavádění moderních postupů vedoucích ke zkvalitňování výuky nejen na ZŠ TGM Borohrádek, ale i na všech jiných školách.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 13. 09. 2012
Zobrazeno: 2950krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 3
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
1 uživatel Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PŘIBYL, Michal. Projekt Školní televize jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí. Metodický portál: Články [online]. 13. 09. 2012, [cit. 2019-12-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/16479/PROJEKT-SKOLNI-TELEVIZE-JAKO-NASTROJ-ROZVOJE-KLICOVYCH-KOMPETENCI.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.